You are here

Saveti oko izbora suplemenata

Hajde ponovo da pričamo o suplementima, znam da je većina vas u dilemi, pogotovo ako ste početnici ili rekreativci. Šta kupiti od suplemenata, kada ih koristiti, šta vam je najpotrebnije, da li tablete/kapsule ili prah.

Kada počnete sa čitanjem tekstova i opisa proizvoda svaki suplement deluje primamljivo, svaka grupa suplemenata ima svoju ulogu i svi su na prvi pogled „neophodni“ za brže postizanje rezultata. Međutim nije uvek baš tako, a veoma često je i budžet taj koji nas ograničava i uglavnom je prvi uslov pri odlučivanju. Da ne ulazimo u priču o tome kako je ishrana na prvom mestu i kako je uvek bolje uložiti novac u hranu i napraviti dobar plan ishrane, a tek kasnije dodati suplemente(dodatke ishrani). To svi već znate, neki poštuju i sredili su ishranu, većina vežbača po mom iskustvu delimično zanemari taj deo i odmah krene sa suplementima. Ali nećemo se baviti time već idemo odmah na suplemente.

Zdravlje pre svega

Ono što sam takođe mogao da primetim, budžet je glavni uslov i na osnovu njega se odlučujete za to šta ćete kupiti od suplemenata. Napravite listu po prioritetima u zavisnosti od ciljeva i idete redom. Ono što vam mogu reći i preporučiti je da na prvom mestu stavite neki vitaminsko/mineralni kompleks, omega3 masne kiseline i možda neki antioksidant. Mislite na svoje zdravlje i imunitet, samim tim moći ćete da trenirate bolje i kvalitetnije. Međutim siguran sam da će većina vas zanemariti ovaj predlog, jer vežbače uglavnom zanimaju suplementi koji pomažu bržem dolasku do ciljeva i postizanju rezultata. Sto je sasvim ok i razumljivo, da budem iskren veoma često i ja uhvatim sebe da razmišljam na taj način.

Protein na prvom mestu

Uvek na prvom mestu postavim protein, ako vam je ishrana sređena biće vam dovoljna jedna merica nakon treninga. Kojim god sportom da se bavite protein je uvek potreban i za potrebe korišćenja nakon treninga koristite whey protein. Ako planirate da koristite protein više puta u toku dana onda vam preporučujem neki blend koji čini kombinaciji brzo i sporo apsorbujućih proteina iz različitih izvora te ga možete koristiti i u toku dana. U kombinaciji sa zdravim mastima ili ugljenim hidratima može poslužiti i kao dobra zamena za obrok kada ste na putu ili na poslu.

Onda kreatin Idemo na zastitu i oporavak misica

Na drugom mestu kod mene se uvek nalazi kreatin koji puno utiče na kvalitet treninga i brže postizanje rezultata. Pored toga radi se o prilično jeftinom suplementu koji baš ume da napravi ozbiljnu razliku po pitanju mišićne/telesne mase i snage. Definitivno u kombinaciji sa proteinom čini idealnu kombinaciju za početnike i rekreativce. To je neka kombinacija od koje nikad ne odstupam već je samo nadopunjujem ostalim suplementima.

Ako uz to dodate neki pre-workout suplement poput NO reaktora ili kofeina to će dodatno uticati na performanse na treningu i bolju pumpu, a samim tim i na konačne rezultate. To je pravi pogodak. Ako je vaš cilj skidanje kilograma umesto NO reaktora i kofeina dobar izbor bi bio neki sagorevač masti na bazi L-karnitina ili još bolje neki kompleksni sagorevač.

Idemo na zaštitu i oporavak mišića uz bitne aminokiseline

Nakon toga bih pomenuo Glutamin i BCAA. Glutamin kao jedan od najbitnijih suplemenata za brži oporavak nakon treninga. A oporavak je jedan od najbitnijih faktora na putu do bilo kog fitnes cilja, nebitno da li se radi o skidanju kilograma ili nabacivanju mišićne mase. BCAA za sprečavanje katabolizma , očuvanje mišićne mase kod dijeta i pomoć nabacivanju novih mišića u procesu izgradnje.

Izbor suplemenata je veoma jednostavna stvar koja nas ponekad navede na višednevno razmišljanje. Uvek krenite od osnove, a kasnije dodajte ostale suplemente u zavisnosti od ciljeva. Birajte proverene i sigurne proizvođače. Kada neki suplement možete kupiti u prahu ili u kapsulama moj izbor je uvek prah, suplementi u prahu su značajno povoljniji i dobijate mnogo više za isti novac. Međutim ponekad se i ja odlučim za kapsule/tablete ako mi ne prija ukus praha ili u datom momentu koristim više suplementa u prahu pa mi je teže kombinovati zbog ukusa i unosa tečnosti.

Birajte pametno, a Pansport tim je tu na forumu i u radnjama da Vam u tom izboru pomogne.

 

Galerija: 
Dušan Miletić
Powerlifting i benchpress takmičar