You are here

SMRŠAJTE ZDRAVO

 

Rušimo mit o treniranju na prazan stomak

Leto je tu, svi duboko razmišljamo kako što pre da dođemo do idealne linije i skinemo još tih par kilograma viška, koje smo zaradili.

Oni koji ne znaju, okreću se brzim dijetama i brojanju kalorija. Oni koji znaju, vraćaju se treningu, kao sigurnom načinu za dostizanje i održavanje ciljane težine. Računica je jednostavna: potrošiti više kalorija, nego što uneseš i na pravom si putu do idealnog izgleda. Još ako te potrošene kalorije dolaze iz masti, rezultat je zagarantovan.

Ali kako postići da treningom sagorimo više masti i što pre stignemo do savršene forme?

Do sada je važila teorija da čim otvorimo oči, pre doručka i prve jutarnje kafe, treba da istreniramo i da se dobro preznojimo, kako bi telo počelo i nastavilo da troši energiju iz masti. Trening ’na prazan stomak’ je bio zagarantovan način da se sagore dodatne kalorije iz masti. Međutim, da li je to zaista tako?

Hajde da vidimo šta kaže nauka iza ove teorije..

  • Trening za redukciju masti se razlikuje u teoriji i u praksi - kaže Suzan Klajner, konsultant za nutricionizam NBA i Olimpijskih igrača - Kada trenirate gladni, trošite masti iz triglicerida, koji se nalaze u vašem krvotoku, a ne naslage masti iz problematičnih zona vašeg tela.

U ovakvom stanju mi zapravo potrošimo manje kalorija, nego što bismo potrošili da smo pojeli užinu pre treninga, a sam proces vežbanja postaje mučan, naporan i rizičan (u stanju hipoglikemije, koncentracija pada i veća je verovatnoća povrede tokom treninga).

Čak i nova istraživanja objavljena u Internacionalnom časopisu za sportsku ishranu i trening potvrđuju da ljudi koji pojedu „užinu“ pre treninga sagore značajno više kalorija i masti u periodu oporavka u odnosu na ljude, koji treniraju gladni.

Zato sledeći put, pre nego što se uputite na jutarnje trčanje ili u teretanu, pojedite laganu užinu. Kombinacija kompleksnih ugljenih hidrata i proteina životinjskog porekla je uvek dobar izbor (parče tosta i kuvano jaje / šejk od banane, badema i jogurta).

Dajte svom telu gorivo, neophodno za dobar trening i videćete dugotrajne rezultate.

Trenirajte pametno, smršajte zdravo!