You are here

Sve o masaži

image

Masaža je generalno rečeno svaki oblik pritiskanja, trljanja i manipulacije kožom, mišićima i tetivama. Maseri koriste prste na rukama ruke, ali često i podlaktice, laktove pa čak i stopala. Ovako široka definica ostavlja i prostora za mnogobrojne tehnike što u stvarnosti i jeste slučaj. Nekako su se u prakci izdvojile najčešće 4 vrste masaža, a one koje ne spomenemo najčešće se mogu svrstati u neku od ovih grupa:

1. švedska masaža – to je ono što mi najčešće nazivamo relax masaža, a praktično podrazumeva lagani pritisak i široke kružne pokrete; cilj ove masaže je pre svega opuštanje.

2. masaža dubokih tkiva – ova vrsta masaže podrazumevajači pritisak i kraće pokrete u cilju masaže mišića i vezivnog tkiva; najčešće se koristi nakon povreda.

3. sportska masaža – iako po tehnici slična švedskoj i drugim relax masažama, sportska masaža je nešto intenzivija i cilj joj je oporavak sportista; koristi se nakon povrede ili kao prevencija povreda;

4. masaža osetljivih mesta – ova masaža ima naviše definicija ali najčešće podrazumeva masažu napetih delova tela a po istočnjačkim pravilima i pritisak na takozvano cubo tčake (tačke akupresure).

 

Da li je potrebno da govorimo o benefitima masaže?

Danas je masaža priznata kao komplementarni oblik terapije i preporučuju je lekari različitih specijalnosti za različite bolesti. Masaža je danas uključena u terapiju karncera, psihijatrijskih oboljenja, kardiovaskularnih bolesti.

Ipak, samo zato da bi vi ima imali i konkretne razloge da sebi priuštite jednu dobro masažu evo i (načuno dokazanih) zdravstvenih koristi koje možete da očekujete posle tretmana:

-          oslobađanje od stresa

-          oslobađanje od anksioznosti i depresije

-          smanjenje/nestanak hroničnog bola

-          korekcija krvnog pritiska

-          smanjenje/nestanak ukočenosti

-          jačanje imuniteta

massage1Iako se masaža smatra relativno bezbednom tehnikom, lekari sa Mayo klinike preporučuju da se pre masaže savetuje sa vaim lekarom ako imate otvroene rane ili opekotine, ako ste u drugim stanju, ako imate osteoporozu ili reumatski artritis ili bilo koji oblik poremećaja koagulacije (tromboze i slično). Takođe, pazite da maser kog izaberete bude dobro obučen. U razvijenim zemljama postoje licencirani maseri, dok je kod nas to još uvek siva zona. Ali, kao i u slučaju druih majstora, opredelite se za onoga koji dolazi sa dobrom preporukom. Ovo je naročito bitno ako znate da određeni oblici masaže, kao i priučeni maseri mogu više da vam naškode nego da vam pomognu. Iako su retki, mogući su i neželjeni efekti masaže kao što su oštećenje nerva, unutrašnje krvarenje, privremena paraliza.

Ali, ako ste našli svog pravog masera i ako ste se odlučili da oko sat vremena nedeljno, koliko je minimum za osećaj dobrobiti masaže, posvetite sebi i svom zdravlju, pripremite se za uživanje. Za sesiju masaže obično nije potrebna velika priprema sa vaše strane. Većina masaža se radi preko lagane odeće, na podlozi koji ćete spremiti vi ili će doneti maser. Masaža se može raditi i dok sedite ili na onim čuvenim maserskim stolovima. Korišćenje ulja nije obavezno je ali je preporučljivo naročito kod tzipova relaks masaža, kada ova ulja mogu da sadrže i aktivne materije koje će pomoći opuštanje i oporavak. Ako tokom masaže osetite bol, ne brinite. Ova vrsta bola je često samo znak da je maser „pogodio“ u čemu je problem i trebao bi da prestane ubrzo nakon masaže.

Daniela_potpis_fotografija