You are here

Upala mišića

image

Bol u misicima moze se javiti pri kraju treninga i neposredno u oporavku, a takodje se moze javiti i 12 do 48 sati nakon intenzivnog treninga ili kombinacijom obe pojave. Moze se javiti i bol, otok, crvenilo, temperatura, kao i kod svih drugih zapaljenskih reakcija.
Upala NIJE normalna pojava u trenaznom procesu i uvek je indikator greske koju treba izbegavati.
Najcesce se javlja ako se nepripremljen misic optereti vise od onoga sto je za njega tog momenta u fizioloskim granicama. To se nacesce desava kod pocetnika ili kod onih koji duzi vremenski period nisu trenirali ali i kod vrhunskih sportista u trenaznom procesu kod neke nagle promene u nacinu, doziranju ili kvalitetu fizickog opterecenja.

Uglavnom se upale misica dele na
1) akutnu
2) hronicnu

AKUTNA upala misica se javlja neposredno nakon treninga i posledica je nagomilavanja metabolita kao sto je mlecna kiselina. Tecnost se povlaci u celije i javlja se osecaj kao da su misici "napumpani"  bol traje kratko i vec nakon nekoliko minuta ili sati se sasvim gubi. Ovakva upala ne predstavlja nikakav problem i neki je cak svrstavaju i u fenomen zamora.

HRONICNA ili ODLOZENA upala je ona na koju se po pravilu misli. Najuocljivija karakteristika je pojava bola 12 do 48 sati po zavrsetku treninga. Bol moze biti izuzetno jak cak i na dodir a ne samo pri kontrakciji upa;jenog misica. Uzroci mogu biti visestruki.
Nagomilavanje laktata ne mora biti jedini razlog na sta se najcesce i misli (sportisti mogu dostici i mnogo vecu koncentraciju laktata a da pritom nemaju nikakve znake upale) Istrazivanja u protekloj deceniji su pokazala da pri svakoj upali postoje mikrotraume misicnih vlakana sa pucanjem sarkoleme i oslobadjanjem sarkoplazme u vancelijski prostor. Na mestu ostecenja razvice se procesi slicni svakoj upali. Ono sto je za nas najbitnije je to da posle upale misica ne dolazi do redukcije broja misicnih vlakana.
Danas se nedvosmisleno zna da su za upale najodgovornije ekscentricne kontrakcije.

METODA "KLIN SE KLINOM IZBIJA:"
-vrlo uobicajena metoda, radite onu vezbu od koje ste i dobili upalu...
Tesko je sloziti se sa time!  Poboljsanje ce u tom slucaju biti iz razloga sto ce se povecanjem protoka krvi pre eliminisati raspadni produkti i pre dostaviti materijal za obnovu ostecenog tkiva.
BOLJE od toga je metodama oporavka povecati protok krvi i ostvariti isto jer sam bol tokom treninga osim neprijatnosti, refleksnom zastitom ce stedeti upaljene misice, pa samim tim i nece dati zeljene efekte koji se treningom zele postici.

 

how-to-relieve-muscle-pain-5