You are here

Najbolja hrana za mišiće MMA borca

Svi ozbiljni borci u svom režimu treninga, takođe imaju i režim ishrane. Trening ne može biti kompletan bez adekvatne ishrane. Usled velike potrošnje energije na treninzima, neophodno je imati „refundaciju“ iste, kako bi naš organizam i muskulatura mogli da nastave sa daljim radom. Bitna stvar za primetiti je da ono što jedemo pre i posle treninga je od ogromnom značaja za rast i snagu naših mišića. Dobar plan ishrane sa konkretnim namirnicama doprinosi napretku, dok je na suprotnoj starni loša i neorganizovana ishrana jedan od razloga za pojavu loših rezultata.

Koje su to namirnice koje mogu osnažiti i povećati vaše mišiće?

- Jaja su odličan izbor, savršen protein za vaše mišiće. Obzirom na višegodišnje tvrdnje da jaja povećavaju loš holesterol i tako oštećuju srce, nova istraživanja ne dovode u vezu konzumiranje jaja sa holesterolom i bolesti srca. Jaja sadrže i devet esencijalnih amino kiselina, holina i vitamina D. Cena je uvek pristupačna, tako da se mogu redovno naći na vašoj trpezi.

- Orašasti plodovi su velika mešavina proteina, masti i vlakana. Ako uzmemo primer indijskog oraha, videćemo da samo tri kašike ove namirnice sadrže više od deset grama proteina, omega 3 i omega 6 masne kiseline i vlakna. Pored toga, orašasti plodovi vam podižu energetske nivoe kad vam je najpotrebnije. Odličan izbor za svakog sportistu.

- Sir je namirnica bogata proteinima kazeina, najsporije probavljivim proteinom koju možete jesti. To znači da sprečava da se vaši mišići koriste kao izvor energije, čak i kada ne trenirate. Ako vam treba dobra večera pred spavanje, sir je odlična opcija.

- Puter od badema je zdravija opcija od svima poznatog kikiriki putera. Pored odličnog ukusa, puter od badema ima bolji odnos proteina i masti u odnosu na puter od kikirikija. Bilo da ga jedete direktno iz tegle, mažete na hleb ili na kriške od jabuke, puter od badema je fantastična i svestrana hrana za izgradnju mišića. Ako ga do sad niste probali, sada je pravo vreme.

- Spanać je povrće koje vam jača muskulaturu i daje vam preko potrebnu dozu zeleniša. Spanać sadrži glutamin, amino kiselinu koja vrlo važna za rast mišića. Istraživanja su takođe pokazala da spanać ima sposobnost da učini vaše mišiće efikasnijim tokom treninga. Vitamini i minerali su sastavni deo ovog povrća koji će vaše zdravlje održavati na optimalnom nivou.

- Tunjevina je verovatno najnemasniji izvor životinjskog proteina. Visoki sadržaj proteina i omega 3 masnih kiselina su sjajan izbor za rast vaših mišića. Ako ste previše zauzeti tokom dana, tunjevina iz konzerve je dobar izvor jer sadrži 30 grama proteina. Kada je kupujete konzerviranu, birajte onu laganiju varijantu u vodi. Uvek je dostupna u svim marketima, tako da tunjevinu možete uvrstiti u vaš plan ishrane.

Pre nego što pojedete hamburger i popijete poznati gazirani sok posle treninga, što nije retko videti, razmislite koliko su takve opcije dobre za vas i vaše mišiće koji moraju funkcionisati i sutra!

 

Foto: Pixabay, Pexels, Wikimedia

Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine