You are here

Osnovne greške kod početnika

image

Ovaj tekst namenjen je svima onima koji tek kroče u teretane i fitness centre kako ne bi pravili neke greške koje će im samo oduzeti mnogo vremena u njihovom napretku. Do sada sam bio u mnogim teretanama, vežbao,video i čuo sve i svašta. Neke od osnovnih grešaka koje sam primetio da početnici čine ću navesti ovde i time pokušati da skrenem pažnju da do istih ne dođe i u vašem slučaju.

Kao početnik u teretani treba, odmah po ulasku, da potražite trenera i konsultujete se sa njim. Da mu kažete vaše želje i da vidite kako i šta dalje. Ono što sam primetio je da većina početnika dolazi u grupama i nikog ne pitaju za savete, već odmah „landaraju“ po tegovima i spravama. Ako su mlađi momci u pitanju onda dolazi i do takmičenja ko će podići što više kilograma. Nije bitno kako, već samo da se podigne. I eto problema... Samim tim se samo reskira povreda i ništa više. Nema razloga za takmičenjem odmah na početku- mišići i kosti nisu spremne za velika opterećenja i može doći samo do jakih povreda. Na početku bi se trebalo obratiti treneru i krenuti lagano i postepeno.teretana_1

Ono što je primetno je i kopiranje drugih - naprednijih vežbača, koji već imaju duži radni staž. To isto može biti greška, jer svi oni već imaju razrađen sistem koji njima odgovara i rade ga duže vreme. A vi ako pokušavate da ga pratite u vežbama i težinama, opet, samo reskirate povredu i ništa ne dobijate time. Nije cilj teretane da „silite“ i da se povredite, već da postepeno vežbate i napredujete. Većina početnika bi to sve preko noći da postigne i bilo bi odlično kada bi to tako moglo, ali, na žalost, ne može! To treba shvatiti odmah, da teretana traži dugogodišnji rad i mnogo, mnogo odricanja. Tu još morate uzeti u obzir da su većinom ti napredniji vežbači i puni iskustva, ishrana im je dobra, suplementi pravilno raspoređeni, a neki, verovatno koriste i nedozvoljena sredstva, ali oni nas ne zanimaju. Truditi se stići ih za kratko vreme je nemoguća misija, i zato, još jednom, napominjem samo-polako i bez žurbe!

Pričanje za vreme vežbanja sa drugovima je jedna od većih grešaka, jer se time samo hladite i gubite vreme. Trening ne treba da je maratonski dugačak, već kraći, ali efektivan. Zato je moj savet da priču ostavite za posle treninga, a da na treningu budete maksimalno fokusirani.

teretana_20Pravilna izvođenja vežbi su veoma važan faktor našega napretka. Često i kod mene u teretani viđam vežbače koji određene vežbe rade potpuno nepravilno i na svoju ruku. Većina njih polazi od želje da se podigne što veći teret, pa „kud puklo da puklo“. Ovakav način razmišljanja može dovesti do ozbiljnih posledica po zdravlje vežbača. Nije sramota pitati! Jer se niko naučen nije rodio. I ja posle mnogo godina vežbanja, još uvek učim neke stvari i usavršavam se, pitam ako mi nešto nije jasno. To je moj savet svima vama koji ste na neki način početnici. Pitajte šta vam nije jasno, nisu ni treneri u teretanama uvek tu da baš vas pogledaju u trenutku dok izvodite vežbu. I baš upravo zbog toga priđite i zatražite savet, svako će vam rado pomoći. Kada vam se izvođenje vežbe objasni, trudite se da je radite što pravilnije, ako se i desi da je zaboravite za sledeći put slobodno, opet pitajte. Ne treba da se stidite ili da vas bude „blam“ - vi ste u pitanju, vaše telo, a ne komšijino i zbog toga pitajte onoliko puta dok ne shvatite sve sto posto kako treba. Vremenom će pravilno izvođenje vežbi za vas postati rutina, a vas će napredak biti mnogo brži.

KOzma_profile_pic_copy