You are here

Želite vidljive rezultate? Jeste li probali kreatin?

Pored proteina, kreatin je definitivno najpopularniji suplement. Bez obzira da li je vaš cilj snaga, mišićna masa ili skidanje kilograma kreatin je nepogrešivi izbor. Skoro da ne poznajem vežbača koji je probao ovaj suplement, a da nije bio zadovoljan rezultatima. Čak i posle skupih No reaktora i sličnih suplemenata ja sam ostao veran kreatinu. Jednostavno njegova povoljna cena i efekti koje pruža na polju snage i mišićne mase čine ga nezamenljivim u svakodnevnoj suplementaciji.

Kako kreatin deluje?

Ovo je ono što najčešće možete pročitati u opisu proizvoda na svakom sajtu za prodaju suplemenata:

Kreatin je supstanca koju prirodno proizvodi naše telo kao izvor energije za mišiće i sintetiše se u jetri, ali i u pankreasu i bubrezima. Kreatin se formira u telu od aminokiselina Arginin, Metionin i Glicin i produkuje hemijsku energiju - ATP (adenozin trifosfat). Organizam prosečne osobe proizvede dnevno oko 2 g kreatina. Dakle, ono što je za nas najbitnije, kreatin pospešuje obnovu ATP-a koji se koristi prilikom rada mišića, što bi značilo da njegovom suplementacijom ostvarujete i produženi rad tj. veću snagu i bolju izdržljivost. Za one bojažljive, korisna informacija, kreatin unosimo i putem ishrane i najviše ga ima u crvenom mesu i ribi. Uneti kreatin se 98% deponuje u mišićima, dok se preostali deo deponuje u mozgu, srcu i drugim organima...

Ono što mogu da vam kažem iz iskustva

Kreatin će vam dati više snage, energije i podići će vaš trening na jedan viši nivo. Iako često pomislim da se ništa ne dešava i da bih bio na tom istom nivou bez njega, kada prestanem sa korišćenjem vrlo brzo osetim razliku. Možda se snaga čak I ne smanji toliko ali je mnogo napornije raditi trening i vežbati sa istim težinama. Takođe tih par kilograma I volumen mišića koji se dobije na snagu i bolji izgled. Sve to povlači jedno za drugim, više snage i energije->bolji trening->više mišićne mase, a onda više mišićne mase->jači trening i tako u začarani krug napretka. Pošto sam pomenuo da je kreatin dobar suplement i kada radite na skidanju kilograma da pojasnim. Kada ste na rigoroznim dijetama, podložniji ste katabolizmu i imate manjka energije. Kako bi skinuli kilograme, a sačuvali što više mišića vaš trening mora biti na visokom nivou i vašim mišićima morate dati dovoljno dobar stimulans na treningu ako želite da “prežive” period kalorijskog deficita. Kreatin je upravo suplement koji će vam dati tu energiju i sigurno će vam pomoći da oradite kvalitetan trening. Pod kvalitetnim treningom mislim na trening sa opterećenjem i sa dovoljno velikim težinama. Samo na taj način možete sačuvati vaše mišiće I na pravi način izgubiti kilograme koje zelite, a da se oni kasnije ne vrate.

Kako se kreatin koristi i kombinuje sa ostalim suplementima?

Kreatin je suplement koji možete kombinovati sa svim ostalim suplementima I to je još jedna njegova prednost. Kombinacija kreatina I proteina je osnovna kombinacija koju su mnogi od nas probali i koju dan danas vežbači najčešće koriste. Sve ostale “jače” kombinacije se samo nadovezuju na ovu bazičnu. Na tu kombinaciju ja najčešće dodajem kofeini ili No reaktor. U nekim tekstovima možete videti kako ne bi trebalo kombinovati kreatin i kofein ali to su zablude. Kofein i kreatin predstavljaju odličan spoj za poboljšanje performansi na treningu i zato se u većini NO reaktora nalazi upravo ta kombinacija. Takođe kreatin je dobar izbor kada se koristi zajedno sa NO reaktorom. U toj kombinaciji NO reaktor bi se koristio onako kako se obično koristi (kao predtrenažni suplement), a nakon treninga merica kreatina koju možete popiti zajedno za proteinskim šejkom. Ako ipak kreatin koristite samostalno ili samo sa proteinom onda vam preporučujem da uzimate jednu mericu 30ak min pre treninga i jednu mericu neposredno nakon treninga zajedno sa proteinom. Takođe možete odraditi fazu punjenja kreatinom tako što ćete u prvih 5 dana koristiti 2 dodatne merice ujutru I uveće. Ako mene pitate koji je najbolji kreatin monohidrat mogu vam dati neke preporuke. Najbolji kreatin monohidrat koji sam probao je ujedno I najskuplji, a to je Labrada CreaLean Strength. Zbog svoje cene on nije bas popularan među vežbačima ali garantujem vam da je stvarno najbolji. Druga dobra opcija je Biotech 100% Micronized Creatine Monohydrate koji trenutno ima najbolji odnos cene i kvaliteta.

Za sva dodatna pitanja o delovanju I korišćenju kreatina možete posetiti naš forum. Takođe bilo bi nam drago na da forumu podelite vaša iskustva sa ovim ali I svim ostalim suplementima, treningu I ishrani.

Galerija: 
Dušan Miletić
Powerlifting i benchpress takmičar
Povezani i slični tekstovi