You are here

Jesenja zdrava poslastica- grožđe

Sezona je grožđa. Ova vrsta voća je je preporučljiva svima. Grožđe je veoma ukusno i ima velike koristi za naše zdravlje. Svi smo čuli za izraz „super-hrana“, a grožđe spada u tu grupu namirnica. Da bi bio jasniji termin super harana, treba znati da superhrana uglavnom uključuje bilo koju potpuno prirodnu hranu za koju se smatra da ima više hranljivih materija od drugih. Superhrana se generalno smatra odličnom za vaše srce i opšte zdravlje kada se integriše u uravnoteženu ishranu.

Grožđe ima široku paletu zdravstvenih benefita za opšte dobro organizma. Zdravstvene prednosti grožđa počinju upravo u ljusci grožđa, gde ono sadrži fitonutrijente - biljne hemikalije koje sadrže jedinjenja koja sprečavaju bolesti. Pored toga, zdravstvene prednosti se protežu na niz polifenola u grožđu, moćnih antioksidanata koji se bore protiv širokog spektra karcinoma, Alchajmerove i srčanih bolesti. Ovo su samo neke od ogromnih prednosti jedenja ovog voća, a ima ih u velikom broju.

Da li ste ikada doručkovali grožđe ? Ako niste, ovo vreme je sjajna prilika da probate, dok je grožđe zrelo i odlično za konzumaciju. Doručak je najbitniji obrok u toku dana jer pored pružanja energije, za ostatak dana, naše telo vrši najaču detoksikaciju u periodu od 7 do 11 ujutro. Ovo je dobar reper da znate šta je telu zapravo potrebno u jutarnjim časovima. Čuvena familija Gracie iz Brazila, tvorci Brazilske jiu jitse, u svom poznatom planu ishrane najčešće koriste voće u jutarnjim časovima koje ih drži sitim i punim energije. A, znamo da su dugovečni i veoma zdravi ljudi koji treniraju i u poznim godinama. Ovaj podatak je ključan za sve sportiste jer će primetiti veliku razliku u kondiciji ako s vremena na vreme za doručak ubacite voće. Grožđe je sjajna opcija koja može da se kombinuje sa bananama i tako dobijamo super obrok.

Čuli smo za resveratrol, koji se nalazi u grožđu, a to jedinjenje pomaže u borbi protiv plakova i slobodnih radikala koji mogu naštetiti vašem mozgu i potencijalno izazvati Alchajmerovu bolest. Takođe pomaže da se poveća protok krvi u mozgu, što povećava vašu mentalnu spretnost. Grožđe sadrži velike količine vitamina C koji čuva telo od aktuelnih jesenjih bolesti i bori se protiv slobodnih radikala. Kada govorimo o energetskim potencijalima grožđa i sportskim aktivnostima, složeni ugljeni hidrati koji se nalaze u grožđu mogu vam dati preko potreban energetski podsticaj. Baveći se aktivno jiu jitsom koja zahteva velike rezerve energije, imajte na umu da je grožđe izvor skoro trenutne energije. Oni su savršena užina pre treninga, a definitivno i odličan post workout obrok.

Imamo više vrsta grožđa, jedno od najpoznatijih je crveno grožđe od kojeg se pravi crveno vino. Zašto ovo pišem ? Zdravstvene prednosti grožđa protežu se do vašeg srca, i zato mnogi ljudi kažu da je crno vino zdravo za srce. Suština je da grožđe sadrži polifenole koji suzbijaju aterosklerozu, a to je određena vrsta srčane bolesti koja je rezultat nakupljanja holesterola u zidovima arterija srca i mozga. Popiti čašu crvenog vina dnevno je sasvim u redu.

Ako ste aktivan sportista, ako participirate u kontaktnim borilačkim veštinama, ili pak trenirate za sebe i želite da imate jake kosti, onda je grožđe odličan izvor. O čemu se radi? Grožđe u sebi sadrži mangan koji pomaže u jačanju vaših kostiju. Mangan je zapravo mineral koji se već nalazi u našim telima u malim količinama. Dodatkom grožđa u našu ishranu pojačavamo snagu kostiju tako što mangan omogućava vašem telu da bolje apsorbuje kalcijum i stvara esencijalne enzime za izgradnju kostiju.

Uvrstite grožđe u svoju ishranu, dok mu je sezona i uživajte u njegovom ukusu. Prijatno

Galerija: 
Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine