You are here

Važnost ugljenih hidrata

image

Ugljeni hidrati su najvažnija hranljiva materija za mišiće koji vežbaju. Adekvatne količine ugljenih hidrata su važne ne samo za mišićni učinak, već i za mozak i centralni nervni sistem.

Najvažnije funkcije ugljenih hidrata su da:
-služe kao primarni izvor energije za mišiće
-osiguraju da mozak i nervni sistem pravilno funkcionišu
-pomognu telu da bolje iskoristi masti

Uskladišteni ugljeni hidrati u obliku glikogena, su primarno gorivo za vežbanje. Ako imate poteškoće da održite normalan intezitet vežbanja možda imate nedovoljne zalihe glikogena u mšiićima.Preporučuje se konzumiranje od 55 do 65 procenata ukupnih kalorija iz ugljenih hidrata.

Veoma su popularne dijete sa malim sadržajem ugljenih hidrata jer su rezultati vrlo brzo vidljivi. Ako 50 posto namirnica koje u toku dana unesete potiče od ugljenih hidrata, a vi ih izbacite iz ishrane, to predstavlja veliki kalorijski rez koji neminovno vodi ka gubitku kilograma. Međutim bez obzira na rezultate koji se postižu, ovakve dijete su daleko od idealnih u pogledu zdravlja.

Tri dana smanjenog unosa ugljenih hidrata može da izazove hipoglikemiju ( nizak nivo šećera u krvi ) i ketozu ( povećane kiseline u krvi ), koje su povezane sa zamorom, mučninom, vrtoglavicom i razdražljivošću. Ako želite da izgubite kilograme koristite zdraviji pristup.

ugljeni_hidratiOko 24 sata je potrebno da se glikogen u mišićima potpuno obnovi. Međutim većina će vežbati ponovo za 12 sati ili manje. Od velike je važnosti kada se konzumiraju ugljeni hidrati u odnosu na vežbanje za obnavljanje glikogena. Ako se konzumiranje ugljenih hidrata posle vežbanja odloži, smanjuje se zaliha glikogena u mišićima, a obnova istog se pogoršava. Kombinovanje proteina sa ugljenim hidratima izaziva za četiri sata bržu stopu resinteze glikogena, nego samo ugljeni hidrati ili samo proteini. Odmah posle vežbanja se preporučuje konzumiranje ugljenih hidrata koji se brzo ubacuju u krvotok ( oni sa visokim sadržajem glukoze ) odnosno prosti ugljeni hidrati jer podižu nivo insulina i glukoze u krvi i olakšavaju sintezu glikogena. Preostali deo ugljenih hidrata treba da budu složeni ugljeni hidrati, koji se nalaze u voću, povrću, hlebu, žitaricama, testeninama, pirinču. Za razgradnju složenih ugljenih hidrata u organizmu je potrebno mnogo više vremena nego za razgradnju prostih. Kao rezultat toga u toku više sati imaćete konstantan priliv energije i neće biti naglih uspona i padova šećera u krvi.

Znači, ako pored dobre, vitke linije želite i zdravo telo, nemojte izbacivati nijednu grupu namirnica iz vaše ishrane.

Mirjana_profile_pic_copy