You are here

Koraci za razvoj snage

Da li ste ikad poželeli da postanete zaista snažni, a taj cilj vam je izmicao? Da li ste se ikad zapitali zašto je nekom prilično jednostavno da dobija na snazi mišića? Zbog čega to nekom uspeva i kroz samo nekoliko nedelja ili meseci, bez beskonačnih serija i ponavljanja, komplikovanih i bespotrebnih vežbi, dugih sati provedenih u teretani, bez fensi opreme i rizičnih „preparata“?

Ako jeste, tačno znam kako se osećate. Jedna od stvari kojoj sam uvek težio bila je upravo razvoj velike snage. Pretpostavljate – to je bilo baš ono što nikako nisam uspevao da postignem. Sve dok, naravno, nisam naučio i počeo da primenjujem neophodne korake. U vrlo kratkom vremenu (reč je o samo nekoliko meseci) dostigao sam nivoe snage na kojima nikad nisam bio.

Dakle, ako zaista želite da izgradite zapanjujuću snagu (koja se proteže i izvan vežbaonice), razmislite o koracima koje vam predlažem – oni su suštinska razlika između dostizanja snage postojane kao stena naspram stalnog osujećenog pristajanja na sopstvena (najčešće umišljena) ograničenja.

#1 NIKAD NE TRENIRAJTE DO OTKAZA!

Navika da trenirate do mišićnog otkaza – ukoliko vam je cilj izgradnja brutalne snage – neće vam doneti ništa. Kad trenirate, ne vežbate samo mišiće nego i centralni nervni sistem. Trening do otkaza predstavlja izuzetno opterećenje za centralni nervni sistem i strahovito (negativno) utiče na sposobnost oporavka (da ne pominjemo i siguran razvoj neprijatne i pogubne navike da se ne uspeva u podizanju željenog optrećenja).

Osnovna stvar je da, ako zaista želite da napredujete u snazi i izbegnete nakupljanje zamora – zaboravite trening do otkaza. Možete – ako ste ozbiljni kao što kažete, i MORATE – vežbati TIK DO otkaza, i postaćete istinski snažni.

#2 SNAGA SE RAĐA IZNUTRA I IDE KA SPOLJA!                                     

Prava snaga koja savija šipke menja mnogo više od samo fizičkog aspekta snage vašeg tela. Izgradnja snage o kojoj govorim transformiše i sam život. Jer, kako telo postaje sve čvršća mašina sposobna za zapanjujuća dostignuća koja ste smatrali nemogućim, to će neizbežno izmeniti i ostale oblasti vašeg života.

Razlog za to je činjenica da je, ako zaista želite da izvučete najviše od života, neophodno da budete snažni. Mentalna čvrstina i usmerenost koju izgrađuje optimalan trening snage neizostavno se prenosi na svaku oblast života. Ako težite dugim, zdravim odnosima sa drugim ljudima, neophodno je da budete snažni i ZA NJIH. Ako želite da postignete bilo šta značajno u životu, morate biti snažni ZA SEBE. Ne zaboravite: kakvi ste u jednoj oblasti života, takvi ste u svim njegovim oblastima.

#3 NE MEŠAJTE BODIBILDING TRENING SA TRENINGOM SNAGE!                                                 

Ako informacije u pogledu treninga snage dobijate sa sajtova posvećenih bodibildingu, dakle od momaka namazanih uljem koji u helankama drečavih boja „pumpaju“ svoje mišiće – žao mi je, ali gubite vreme, jer tako nećete izgraditi istinsku snagu. Uz stavku broj 1, upravo ovo je bila greška koju sam godinama činio. Rezultati kojima se teži u treningu snage posvećeni su isključivo poboljšanju FUNKCIJE i SPOSOBNOSTI.

Drugim rečima, ako trening snage zasnivate na stereotipnim bodibilderskim dogmama, to je kao da vozite Ferari sa motorom skutera. Ako tražite snagu, takvi kozmetički mišići vam svakako nisu potrebni. U mesecima dostizanja meni dotad nezamislivih nivoa snage izgubio sam 4.5 kilograma! Dobar deo toga čine upravo ti kozmetički, funkcionalno potpuno nepotrebni mišići – suočen sa neophodnošću zadržavanja samo onoga što mu je najpotrebnije, organizam odbacuje svako suvišno opterećenje!

I, konačno, zapitajte se: kako i koliko možete naučiti o stvarnom treningu snage od osoba koje ne treniraju za snagu?

#4 MOŽETE BITI IZUZETNO SNAŽNI, ČAK IAKO IMATE PROBLEMA SA DOBIJANJEM MIŠIĆNE MASE!

Istina je da je dobijanje na mišićnoj masi izuzetno teško. U stvarnosti, nakon nekog vremena provedenog u treningu, samo mali procenat ljudi ima potencijal za razvoj zaista velikih mišića. Ali – razvoj snage je nešto sasvim drugo.

Svako – a pod tim podrazumevam i vas – ima sposobnost da postane nemerljivo snažniji no što je to sada! To je apsolutna, opšta istina. U stvari, vi verovatno NI NE SHVATATE koliko snažni možete da budete. Upravo u ovom trenutku, u vama leži uspavani potencijal za snagu koja lomi kosti, i koji samo čeka da bude oslobođen.

Uz to, ono što istinski trening snage neštedimice pruža – to je strahovita čvrstina mišića, onaj isklesani izgled koji najbolje demonstriraju olimpijski dizači tegova i gimnastičari. Ako ste dosledni u treningu snage, budite spremni na nevericu, divljenje i zavist pred rezultatima koje ćete postići na najjednostavniji način. Jer, trening snage je, ukoliko je efikasan, i zapanjujuće, bezobrazno jednostavan. Samo nekoliko bazičnih vežbi, izvedenih u minimalnom broju serija, na trenizima koji na traju duže od 45 minuta.

Odlučite da godina pred vama bude najsnažnija do sada. Prihvatate li izazov?

Momir Iseni
Nutricionizam, fitnes, motivacija