You are here

PERSONALNI TRENINZI I TRENERI

Ukoliko govorimo o treningu i fizičkoj aktivnosti, svako od nas počinje sa različite pozicije. Bez obzira na to da li želimo da utičemo na redukciju masti, smanjenje telesne težine, povećanje snage ili korekciju telesnog stava, nije moguće formulisati program, koji je primenljiv za sve. Najčešća greška koju pravi prosečan rekreativac jeste da kopira trening uspešnih sportista, fitnes takmičara, bodibildera ili da treninge upražnjava bez ikakvog koncepta i plana. Ovakav način vežbanja dovodi do nezadovoljavajućih rezultata ili još gore do povreda mišića, tetiva ili zglobova. Kako bismo takve situacije izbegli ili preduhitrili bitno je imati jasno definisan i realan cilj (osoba koja nekoliko godina nije trenirala ne može se spremiti za polumaraton u roku od mesec dana, ali period priprema od 6 meseci je objektivan za dostizanje tog cilja).

Druga bitna stvar je proces koji stoji između Vas i Vašeg cilja - Kojim postupcima i na koji način ćeš postići tačno ono što zapravo želiš?

To možete da posmatrate na ovaj način: postoje ulazne informacije (kakvi smo sada - kondicija, fizički izgled, telesna težina, proporcije) i izlazne informacije (kakvi želimo da budemo bilo da je reč o formi, telesnoj konstituciji ili utreniranostii). Sve što se dešava između nazivamo trenažni proces. Pravilno programiran trening i adekvatno sačinjen plan ishrane prilagođen Vašim sposobnostima, karakteristikama, specifičnim potrebama i mogućnostima je najsigurniji i jedini pravi put ka dostizanju željenog cilja.

Generalni principi u programiranju personalnih treninga uz ishranu su:

  • Postavljanje dijagnoze (određivanje trenutne pozicije klijenta, a to su: telesna težina, procenat masti, bazalni metabolizam, testiranje snage, izdržljivosti i fleksibilnosti);

  • Dijagnostikovanje načina života (prikupljanje informacija o tome koliko klijent spava, sedi ili stoji na nogama dnevno, da li konzumira alkohol ili cigarete, koliko ima dnevnih obroka...);

  • Istorijat povreda i oboljenja, ukoliko ih je bilo;

  • Postavljanje ciljeva (ciljevi moraju biti usko povezani sa dijagnozama, sprovedeni u delo u realnom vremenskom periodu);

  • Planiranje treninga (sastavljanje programa vežbi prilagođenih pojedincu - klijentu, koje će najefikasnije dati željene rezultate);

  • Kontrola treninga (ponovno testiranje i ispitivanje napretka);

  • Način ishrane i provera (personalizovano, od strane trenera, mentora ili nutricioniste sačinjen plan konzumiranja namirnica po obrocima i povratna informacija o istom);

Vaš personalni trener je tu da rukovodeći se ovim principima, realno proceni koji se ciljevi mogu ostvariti i odabere najbolji način za to. Njegov zadatak je da sastavi trening i ishranu, koji su prilagođeni Vašim karakteristikama, sposobnostima i mogućnostima, uz sitne promene iz nedelje u nedelju shodne Vašem napretku, a na Vama je da uz dobru volju i poverenje u tom procesu istrajete. Samo tako ćete biti uspešni u dostizanji zajedničkog cilja. Naoružajte se dobrom energijom, ovaj tekst neka Vam bude motivacija i pokrenite se. Ne od sutra, ne od ponedeljka. Počnite DANAS!  

Personalni fitness trener