You are here

Snažno jezgro za snažne MMA borce

Veoma mali broj sportova zahteva konkretnu snagu i izdržljivost tela kao što je MMA. To je sport u kojem postoji bezbroj načina da izgubite borbu, jer praktično nema ograničenja onome što protivnik može da uradi da bi vas pobedio. Kao rezultat i prirodan sled stvari, svaki borac mora imati dovoljno snažnu muskulaturu. MMA je odličan primer kako se gradi snažno, izdržljivo i funkcionalno telo. Uspešni borci imaju tu mogućnost, da pored nanošenja štete protivniku, i sami mogu da je podnesu.

Deo tela koji je posebno prisutan i koji trpi najviše „udaraca“ je naš srednji deo, odnosno jezgro ili „core“. Ne postoji nijedan uspešan borac, a da nema snažno jezgro. A ne, ovde nije samo reč o trbušnjacima. Estetika, u smislu izvajanih trbušnjaka, nema nikakav značaj u oktagonu. Umesto toga, dobar borac sa snažnim jezgrom može uspešno da se izbori sa udarcima i rušenjima.

U sledećim redovima pročitajte koje su to vežbe od krucijalnog značaja za izgradnju snažnog srednjeg dela.

Plank – Plank ili daska je danas veoma poznata vežba. Koncept ove vežbe je vrlo jednostavan. Osoba drži telo u ravnom položaju, u poziciji sličnoj skleku, tokom dužeg ili kraćeg vremenskog perioda. Ova vežba ima razne varijacije izvođenja, statično ili sa određenim pokretima i predstavljaju odličnu podršku svim vežbama koje mma borci praktikuju. Plank je jedna od najboljih vežbi za izgradnju snažnog jezgra jer pogađa više oblati istovremeno. Suprotno od standardnog mišljenja, jezgro se ne sastoji samo od trbušnih mišića. Jezgro se omotova oko donjeg dela leđa i odgovorno je za stabilizaciju tela tokom bilo koje sportske aktivnosti.

Ruski twist – Ruski twist ili rotacija srednjeg dela. Sve što povećava snagu rotacije tela dobro je po borilačke veštine. Bilo da je u pitanju uadarac rukom ili nogom, to automatski uključuje stvaranje obrtnog momenta koji proizvodi snagu prilikom udaranja. Snažno jezgro povećava snagu ovog obrtnog momenta. Ruski tvistovi predstavljaju ponavljanje okretanja dok se u rukama drži neko opterećenje, poput bučice ili lopte medicinke. Vežba se izvodi sedeći dok je gornji deo podignut, prisiljavajući jezgro da vas podupire dok rotirate sa jedne strane na drugu. Odlična vežba koja se može raditi i bez opterećenja.

Modifikovana sklopka – MMA je sport koji uključuje mnogo pokretljivosti. Udovi se istovremeno kreću u različitim pravcima, što uključuje jezgro koje stabilizuje različite oblasti odjednom. Modifikovana sklopka je jednostavan i efikasan način da se jezgro pripremi za podupiranje obe strane tela. Ova sklopka se izvodi ležanjem na leđima; podignemo ruke u vis, noge takođe, savijene u kolenima, u uglu od 90 stepeni. Zatim naizmenično spuštamo levu ruku i desnu nogu, ne dozvoljavajući da dodirnu tlo. Desna noga se pruža dok se leva ruka pruža iznad glave, a potom se leva noga podiže, dok se desna ruka istovremeno uspinje. Ovde je ekstenzija ključna jer vas prisiljava da koristite svoje jezgro da bi ste sprečili hiper ekstenziju u donjem delu leđa. Neko sa slabijim srednjim delom neće biti u mogućnosti da ovu vežbu uradi pravilno, što će biti dobar test. Koordinirano kretanje, sa više delova tela, obezbeđuje da je vaše jezgro spremno da podrži gornji i donji deo tela tokom borbe.

Snažno jezgro je verovatno najbitnija stavka kod svakog mma borca. I pored toga, ako se bavite bilo kojom vrstom rekreacije, ojačajte svoje jezgo i primetite razliku.

Foto: Pxhere, A.F.

 

Galerija: 
Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine