You are here

Starenje vs trening sa tegovima

U kom životnom dobu možemo najviše da napredujemo? Da li se sa vremenom smanjuje rast mišića u organizmu? Stvarno je istina ona stara izreka da nikad nije kasno početi?

Starenje

Nažalost protiv starenja nijedan bodibilder, strongman, powerlifter ili običan čovek nije izašao kao pobednik. Svi se sučavamo sa ovim nemilosrdnim protivnikom, nema bekstva. Bez obzira na sve možda ipak vredi da se koliko toliko suptostavimo starenju. Ako neko ne vodi računa o sebi može već u svojim tridesetim godinama da počne gubiti mišićnu masu,snagu. To je zbog toga što u tim godinama počinje da opada proizvodnja anaboličkih hormona u organizmu. Recimo čoveku od 75 godina je proizvodnja testosterona za 65% manja nego u dvadesetim godinama.

Šta možemo da učinimo protiv toga?

Onaj ko ceo dan sedi u kancelariji, ne bavi se sportom, svugde ide autom, taj će još brže da gubi mišićnu masu. Dobra vest je da sa treningom sa tegovima možemo umnogome da usporimo ovaj proces.

Teningom sa tegovima sledeće stvari možemo sprečiti:

- sarkopenia

- gojenje

- dijabetes

- koronarna arterijska bolest

- visoki pritisak

- osteoporoza

- mobilnost zglobova

Kada treba početi trening sa tegovima?

Neka istraživanja su pokazala da nikad nije kasno početi sa treninzima, jer i stariji ljudi dobro reaguju na opterećenje kao i mladi. Svaki početnik u početku raste kao gljiva, bez obzira koliko godina ima, ali taj razvoj prestaje nakon nekoliko meseci. Bez obzira na to najviše mišića možemo „nabaciti“ između 16-25 godina starosti.Iz ovoga proizilazi da nikad nije kasno početi sa treninzima ,ali nije na odmet ako već kao mladi posećujemo teretanu, da nabacimo tu mišićnu masu što kasnije treba „samo“ održavati. Pogrešno je shvatanje da mlađi od 18 godina ne smeju da vežbaju jer će stati u rastu. Na svu sreću čovečanstvo je pametnije/naprednije iz dana u dan i sada već znamo da već sa 12 godina možete vežbati. O tome koliko i kako treba vežbati sa 12 godina u nekom od narednih textova ću pisati jer to zahteva posebnu pažnju. I naravno bilo da ste mladi ili stari jedna poseta i  doktoru i kontrola  je obavezna!

Imaš 60 godina i nikad još nisi vežbao? Vreme je da počneš!

Imaš 20 godina i voleo bi da sa 60 godina budeš fit i mišićav? Vreme je da počneš!

Kakva je situacija sa suplementima?

Posle izvesne dobi (moje iskustvo kaže da najkasnije  posle 40. godine) je preporučljivo uzimati tribulus. I sam trening pomaže u prirodnom rastu nivoa testosterona.

Ako je nizak nivo testosterona:

- smanjuje se mišićna masa

- smanjuje se snaga

- smanjuje se libido

- češće su bolesti srca i vaskularnog sistema

- češći su toplotni talasi i još bi mogao nabrajati!

I iz ovoga se vidi da ne samo zbog toga treba trenirati da budemo lepi i mišićavi nego i zbog toga da sačuvamo zdravlje!

Istraživanja su pokazala da „stariji“ mišići jako dobro reaguju na BCAA aminokiseline.To znači da mi stariji treba da konzumiramo ovakve preparate.Vredi pogledati sadržinu ovih preparata jer je najbolje izabrati preparat koji sadrži najviše leucina jer je on najjača anabolička aminokiselina.

Predostrožnost

Naravno pre nego što počnemo bilo kakve vežbe treba pričati sa lekarom i pitati ga za savet. Jako je važno pravilno izvođenje vežbi tako da bih u početku svakako preporučio personalnog trenera. U starijem dobu mašine su bolji izbor od slobodnih tegova, jer je sa mašinama lakše izvršiti pravilno vežbe a i mogućnost za povrede je manja.U starijem dobu i regeneracija je puno sporija,zato je važno i prikladan odmor.Preporučljivo je vežbati 3 puta nedeljno, a i ako je moguće da posle dana treninga sledi dan odmora.

Pouka

Pre ili kasnije svako ostari, postaje slabiji, počinje da ima bore, ali ono što je važno je koliko se vi osećate starim i kako živite, a ne broj vašeg rođendana. Ni tokom starenja nemojte zanemariti svoje telo, jer je moguće nabaciti mišićnu masu i ojačati, postaviti nove ciljeve,održati jedno lepo oblikovano i skladno telo. Zato nema predaje idemo napred!

 

Galerija: 
Miki Mihajlović
Strongman