You are here

Trening sa tegovima i trčanje

image

Trčanje ili kardio prouzrokuje gubitak mišićne mase? Mnogi misle tako,ali srećom ima izuzetaka. Problem je taj što u današnje vreme sve više ima takozvanih trenera po teretanama (čast izuzecima!!!) koji savetuju da ne treba trčati ili raditi bilo kakav kardio jer onda gubiš mišićnu masu. Često taj trener nema ni gram mišića, ni bilo kakvog takmičarskog iskustva iza sebe i mi mu i onda verujemo.Trebalo bi samo malo razmisliti i videli bismo i sami da to nije tako. Naravno tu ne kažem da uopšte ne gubimo masu sa kardiom ili da treba trčati maratone. Svako treba u sebi da postavi jasan cilj i da vidi kakve su mu predispozicije za određeni sport. Ja sa svojih 184 cm spadam među najniže takmičare u strongmanu, gde je visina itekako prednost.

Svi znamo da treningom sa tegovima podstičemo rast mišića. Naša mišićna vlakna gube hranljive sastojke, trpe mikro oštećenja tokom treninga čime se podstiče naš organizam da se u mišić koji treniramo u datom trenutku dostavi što više hranljivih materija.Tako naše mišićne ćelije uzimaju više hranljivih materija nego što izgube. Baš zbog toga pored ishrane moramo posvetiti posebnu pažnju na odmor, da bi se naše telo što pre regenerisalo! Ovaj period za odmor mnogi prekomplikuju, misleći da treba ležati u šatoru za oxigen i ne raditi ništa, samo disati a i to lagano da ne bi gubili masu. Jel vam zvuši poznato?

Naš organizam zbog toga što je cilj napredak - nije osuđen na ležanje. Ne treba sesti u kolica i ne treba praviti dramu ako treba nešto uraditi. Ovo pišem iz ličnog iskustva, jer nekad sam i ja pravio ovu grešku. Naravno kardio ne bi trebalo da bude intenzivan kao trening sa tegovima, ali treba ga uvrstiti u svakodnevnu aktivnost. Ne mora to biti trčanje, to može biti i lagana šetnjica, bitno je samo da posle treninga ne ležimo po ceo dan. To govorim iz razloga jer naši mišići ili snaga ne služe samo zbog toga da pokazujemo drugima.

Čak je i Švarceneger napisao u svojoj knjizi “Moj put na vrh“, 1986. godine da pored treninga sa tegovima treba raditi i nešto za svoje telo i srce, jer ovaj sport se ne sastoji samo od treninga sa tegovima. Naprotiv! Neka kardio trening bude kratak i ne toliko intenzivan. Ko voli trčati, plivati, igrati šah, ponekad odigrati koju partiju fudbala na male golove ili basket slobodno neka uradi!Neće škoditi! Naravno ne treba preterivati.

Ko ne bi trebalo da radi kardio treninge?

Hardgejneri.Oni koji teško dobijaju na mišićnoj masi.Njima je i ovako teško i mukotrpno da nabace koji kilogram mišića, možete zamisliti šta bi se desilo kad bi oni radili kardio....izgubili bi i ono što su pre imali.Hardgejneri su po prirodi takvi da stalno trčkaraju, nerviraju se....oni bi trebalo da se smire i da uspore svoj metabolizam, čime bi lakše dobili na mišićnoj masi.No,to uopšte nije lako.Oni bi trebalo da se ponašaju kao Garfild: da se ceo dan izležavaju i da stalno jedu.

hardgainers_1

Druga bitna stvar je kondicija. Oni koji nikad nisu radili nikakav kardio njima ne bih preporučio da odmah počnu sa trčanjem. Prvo, ne bi mogli da trče, oni bi stvarno gubili mišićnu masu, jer njihov puls bi se toliko povisio da bi oni stvarno gubili mišiće. Topiti mast možemo postići sa aerobnim treningom, a trčanje je onda aerobno ako ne podiže puls u tolikoj meri da gubiš mišiće, tj ako imaš kondiciju.Ista stvar je i sa onima koji žele izgubiti mast i počnu da trče a ne pridržavaju se plana ishrane.To potvrđuju mnogi koji trče a nisu ni gram sala izgubili, samo vodu.

Šta nam vrede svi ti mišići i snaga ako ne možemo da se pokrenemo ili ako ne možemo vezati pertle na patikama?

Zato oni koji nisu hargejneri,a cilj im je da povećaju čistu mišićnu masu njima bih savetovao da se slobodno pokrenu, da nemaju grižu savesti ako ih drugovi zovu na basket, nego slobodno odigraju tu partiju, uz oprez da to čine polako i promišljeno.

 

Miki_profile_pic_nova