You are here

Uloga suplemenata u prevazilaženju mišićnog zamora

Postoje brojni suplementi koji pomažu sportisti da odloži pojavu mišićnog zamora. U sportovima izdržljivosti korisni su ugljeno hidratno elektrolitni napici. Oni sadrže precizan odnos ugljenih hidrata i elektrolita (vitalne soli i minerale) koji mogu zameniti one koji se gube tokom prolongiranih treninga i povećati sposobnost organizma da održe energetski metabolizam za duži period vremena.

Nutritivni stimulansi kao što je kofein (ili njegova biljna paralela guarana) može pomoći da se odloži pojava zamora iz dva razloga:

Prvo, kofein stimuliše kaskadu hormona koja uzrokuje oslobađanje slobodnih masnih kiselina u krvotok pa telo sagoreva masti a štedi ugljene hidrate za dobijanje energije.

Drugo, kofein utiče na CNS sto odlaže pojavu centralnog zamora i smanjuje primetnu težinu fizičke aktivnosti.

Međutim ako kofein uzrokuje nervozu može se uzeti i kao suplement Tirozin ili Ginko biloba. Ovi suplementi nisu stimulansi tako da ne utiču na CNS (koji uzrokuje nervozu). Oni povećavaju mentalnu pobuđenost i odlazu pojavu centralnog zamora tako da pomažu u održavanju intenziteta treninga.

Kreatin ispoljava umereno antioksidativno dejstvo. On ima pozitivno dejstvo na stanje raspoloženja i obavlja zadatak ako osoba nije spavala 24h.

Ne treba zaboraviti kreatin monohidrat za koji je naučno dokazano da pomaže u vežbanju kratkog trajanja velikog intenziteta kao što je dizanje tegova. On povećava skladišta kreatina u telu potrebna za obnavljanje ATP-a, pa tako odlaže početak glikolize. Drugim rečima kreatin pomaže u brzom obnavljanju energetskih skladišta u misićnim ćelijama. To omogućava duži i intenzivniji trening što povećava snagu i misićnu masu. Uzimanje kreatina značajno povećava silu i smanjuje zamor tokom svih intervala zato što povećava brzinu kontrakcije i relaksacije.

Galerija: 
Stamen Ranđelović
Fitness trener