You are here

Večernji MMA obrok posle treninga

image

Ishrana je gradivni element svakog ozbiljnog sportiste, a obraćanje pažnje na istu i održavanje nutritivnog kontinuiteta pravi razliku između dobrih i odličnih boraca. Prostor koji obuhvata ova tema je izuzetno širok i u etru je obilje raznih tipova dijeta, ishrane i kombinacija hrane. U svakom slučaju, treba se držati proverenih stvari, uglavnom jednostavnog karaktera, koji će na najbolji mogući način zadovoljiti potrebe istrošenog tela nakon napornog treninga. U ovaj sport ulazi sve veći broj ljudi, a mnoštvo informacija ih može dovesti u stanje zbunjenosti jer postoji veliki broj ljudi, stručnjaka i eksperata koji se redovno bave ovom temom kako bi pronašli što lakši i odgovarajući balans u obrocima pre i posle treninga. MMA ishrana ne odudara puno od drugih sportova borilačke orijentacije, kao ni od sportova striktno vezanih za snagu i kondiciju.

MMA, BJJ, rvanje ili kik boks su neki od veoma napornih sportova koji zahtevaju punu koncentraciju, kako bjj_in_mmana strunjačama,tako i van njih. Poslednji trening u toku dana je večernji i trebalo bi nahraniti i obnoviti mišiće pre spavanja. Ovde se mora povesti računa u odnosu ugljenih hidrata i proteina jer povećan broj ugljenih hidrata može poremetiti san, koji je preko potreban za regeneraciju kompletnog organizma. Najbolji obrok posle treninga je onaj koji će nadoknaditi prazne glikogenske zalihe sa dobrom kombinacijom proteina koji će nahraniti mišiće. S obzirom na to da se radi o večeri, trebalo biti oprezan u unosu ugljenih hidrata jer vam pred san ne treba dodatna energija. Znači, dovoljno je pojesti onu količinu ugljenih hidrata koji će zadovoljiti glikogenske rezerve. Ako u tome preteramo, sve više od toga se pretvara u masnoće. Većina ljudi koji žele da budu istrajni u ovakvoj ishrani nema uvek odgovarajuća rešenja za konkretnu večeru. Ovde ću vam predložiti nekoliko zanimljivih recepata koji će na proveren način da nahrani vaše mišiće i nadomestiti prazne rezerve glikogena, što vam automatski omogućava bolji trening sledećeg dana.

- Piletina sa karijem, svežom paprikom i smeđim pirinčem je odličan obrok za koji nije potrebno neko posebno kulinarsko umeće. Belo meso iseckamo na kockice i stavimo u tiganj sa maslinovim uljem, gde smo prethodno ubacili malo belog luka. Ubacimo kari, kašikicu ili dve, u zavisnosti od ukusa koji volite, dodate svežu papriku, takođe iseckanu na kockice i sve to iskombinujete sa kuvanim pirinčem. Veoma lak i brz način spremanja ovog obroka vam neće uzeti puno vremena.

-Salata od spanaća, pasulja, kukuruza, belanaca, paradajiza i luka je sjajan obrok bogat proteinima sa malim procentom masnoća. Belanca su čist protein, pasulj sadrži složene ugljene hidrate i proteine u sebi ,kao i vlakna koja nam pomažu u probavi. Spanać, paradajiz i luk su sjajna kombinacija vitamina i minerala neophodna za regeneraciju oštećenih ćelija tokom napornog treninga.

-Omlet od belanaca sa feta sirom, paradajizom i lukom je verovatno najbrži obrok koji možete napraviti, a koji će adekvatno zadovoljiti sve potrebe vašeg organizma. Feta sir je izuzetno bogat linolenskom kiselinom, zasićenim masnim kiselinama i antioksidantima koji odlično utiču na topljenje masnog tkiva.Paradajz je odličan antioksidant, kao i crni luk koji štiti vaš organizam od slobodnih radikala.

Ovo su neki od predloga za večernji obrok, a na vama je da, slušajući svoje telo, iskombinujete što jednostavniji i bogatiji obrok sa adekvatnim namirnicama. Proteini i ograničen unos ugljenih hidrata sa zdravim mastima će omogućiti vašem telu brži oporavak i mirniji san. Uživajte!

Djakon_Dragan_profile_pic_copy