You are here

Zašto se devojke plaše tegova

image

Najveća prednost vežbanja tegovima jeste sledeće: vežbati može svako, bez obzira na kondiciju, starost ili mogućnosti. Štaviše, rezultati su primetni nakon relativno kratkog vremena.

Dizanje tegova i bodybuilding se obično opisuju kao isključivo muški sportovi. Uprkos tome, žene danas otkrivaju mnogobrojne prednosti vežbanja pomoću tegova. Sve je veći broj žena danas u teretanama, ali i dalje postoje brojne zablude vezane uz ovaj sport. Jedna od od najvećih zabluda jeste i ta da će zbog bavljenja bodybuildingom žene delovati manje ženstveno.

Pod oblikovanjem tela podrazumevamo preoblikovanje tela korištenjem tegova. Korište­njem tegova mišići jačaju i dobijaju drukčiji oblik. S jedne strane, vežbanje tegovima je dobar način za dobijanje kondicije, dok s druge strane poboljšava držanje i osećaj zdravlja i podiže samopouzdanje.

Bodybuilding povećava snagu i mišićni tonus, a smanjuje masne naslage. Praktično je nemoguće pri umerenom, rekreativnom vežbanju postići preveliku mišićnu masu. Potrebno je barem pet godina vežbanja da bi se izgledalo kao na bodybuilding takmičenju.
Žena nikada ne može razviti mišiće veće od muškaraca. Oni imaju hormon testosteron. Taj hormon postoji i u ženskom organizmu, ali u daleko manjoj količini. Većina žena ima manje mišiće zato što u njihovom organizmu postoji ženski hormon estrogen.Muškarci takođe imaju veću količinu mišićne mase u odnosu na žene, dok žene u odnosu na muškarce imaju veću količinu telesne masnoće. Dakle, "nabildana" figura (poput muškaraca) ženama je gotovo nedostižna, bez obzira na to koliko vežbale.

Lepo oblikovano telo podrazumeva pravilno raspoređene obline. Takođe, podrazumeva i određeno držanje tela. Bodybuilding je, s obzirom na to da smanjuje masne naslage, a povećava mišićni tonus idealan način da žene razviju svoje samopouzdanje, a time i senzualnost.

Zajedno s vašim novim izgledom doći će i samopouzdanje. Uskoro će mnogi primetiti vašu novu formu, dobićete komplimente i vaš posao u teretani će biti nagrađen. Idealna kombinacija zdravlja, lepote i dobre forme postiže se upravo bodybuildingom. Na taj način jačate i povećavate mišićni tonus, poboljšavate formu od glave do pete, te postajete sretniji i samopouzdaniji na svim životnim poljima. Bodybuilding stvara više promena i metamorfoza nego bilo koja plastična operacija ili dijeta!

Zašto baš trening sa tegovima ?
traka_za_trcanjeAerobne vežbe (vežbe koje kontinuirano traju duže vremensko razdoblje kao npr. trčanje, vožnja bicikla, steperi, aerobik i sl.) i dijeta nisu dovoljni da biste preoblikovali svoje telo. Aerobne vežbe su izuzetno dobar način trošenja kalorija, ali vremenom se redovnom primenom tih vežbi troši sve manje kalorija. To se događa zato što se telo postepeno privikava na vežbe aerobnog tipa koje se primenjuju tokom vežbanja. Da bi se to izbeglo, potrebno je menjati ili vrstu vežbi ili njihov intenzitet. Npr. kod aerobika je teško primetitii rezultate nakon kratkog vremenskog razdoblja.

Dijeta jeste jedan od načina na koji se mogu izgubiti kilogrami, a rezultati se obično mogu videti na vagi vrlo brzo. Vrlo često se višak kilograma brzo topi, ali vremenom postaje sve teže izgubiti dodatne kilograme. Čini se kako se nikada nećete rešiti viška kilograma, bez obzira na to koliko pokušavali. Dijeta je mač sa dve oštrice: možete u kratkom roku izgubiti kilograme, ali je vrlo verovatno da ćete ili vratiti još više za duže vremensko razdoblje.
Dijeta takođe može prerasti u opsesiju i naviku koja može dovesti dotrening_zene_1 ozbiljnih poremećaja u organizmu kao što su anoreksija ili bulimija. Na dalje, dijeta ne oblikuje, niti podstiče rast mišićne mase, a upravo rast mišićne mase uzrokuje ubrzavanje metabolizma, to jest sposobnost organizma da sagoreva masti.

Bodybuilding povećava mišićni tonus, a mišići sagorevaju kalorije, a ne masno tkivo. Upravo zato bodybuilding kontroliše vašu telesnu težinu.

Kako telo reaguje na vežbanje?

Vežbanje, u ovom slučaju bodybuilding, može za vas učiniti sve što želite po pitanju oblikovanja tela. Poboljšava vašu formu, povećava mišićni tonus, pravilno raspoređuje obline, smanjuje masne naslage, povećava snagu i poboljšava zdravlje. Nemojte se začuditi kad nakon kratkog vremena od početka vežbanja dobijete kilogram do dva. Zapamtite da ogledalo daleko realnije od kućne vage, što se masnih naslaga. Mišići su teži od masti, pa stoga, ako izgubite nešto masti, svejedno skala na vašoj vagi može pokazati povećanje težine. Zato se nemojte opterećivati brojevima. Nakon godinu dana vežbanja možete primetiti da je vaša telesna težina ista kao što je bila na početku vežbanja. Takođe možete primetiti da više ne povećavate broj kilograma na spravama kao na početku. To je zato što je daleko teže povećati mišićnu masu nego smanjiti masne naslage. Većina žena koje se dugo godina bave bodybuildingom nikada ne mogu postići povećanje "čistih" mišića više od 5 kilograma. To nije tako lako.

Pretvaraju li se mišići u salo i obrnuto?

Nestaje i mišićni tonus, ali to ne znači da to mesto automatski zauzima masno tkivo, osim ako nastavi jesti onu količinu hrane kao za vreme treniranja. Dakle, zašto većina ljudi misli da će se prestankom vežbanja mišići pretvoriti u salo? Zato jer ne znaju činjenice! Kad mišići atrofiraju (postanu manji) usled nevežbanja, a još se konzumiraju iste količine hrane kao pre, masno tkivo može prekriti mišić. Da biste to sprečili, prilikom prestanka vežbanja jednostavno smanjite unos kalorija. Da biste sprečili taloženje masnih naslaga - jedite manje hidrata i masti! Dakle, mišići se nikada ne "pretvaraju" u salo, samo se smanjuju kad ih prestanete trenirati.

trening_s_tegovima_zene_3Je li moguće izgubiti kilograme dižući tegove?

Jednostavan odgovor glasi da.Ali, moramo prestati verovati da ćemo smanjiti količinu postojeće masnoće u organizmu ako u organizam unosimo manje masnoće. Znamo da dijeta može pomoći pri smanjivanju masnog tkiva u organizmu, ali ona takođe može dovesti i do smanjivanja količine glatkog mišićnog tkiva. Smanjivanje količine mišićne mase dovodi do usporavanja metabolizma, tako da su rezultati dijete kratkog daha. Dijeta nas često čini letargičnim i sporenim, što je rezultat činjenice da mišići ne primaju dovoljno "goriva" kako bi pravilno funkcionisali.

Devojke imaju mesečni ciklus koji često može biti poremećen tokom vežbanja.
ciklus može izostati kod vežbanja, ali nikad zbog podignutog tereta, već najčešće zbog manjka telesne masti u telu do koje se dođe restriktivnim dijetama. To se događa kad procenat telesne masti padne ispod 10%. Kad se procenat opet poveća, ciklus se normalizuje.

Ali većina devojaka koje vežbaju imaju veći procenat masti koji je ipak potreban da bi se sačuvala ženstvenost.

Marko_profile_pic_copy

Branka Patić Macan
urednik