You are here

Povećanje energije za Jiu Jitsu

Jiu jitsu je veoma zahtevan sport i iziskuje ogromne količine energije. Direktan kontakt sa protivnikom, koji svoje učešće ima na parteru, predstavlja ozbiljan zalogaj za svakog pojedinca koji se odluči za ovaj sport. U pitanju je potrošnja velikog broja kalorija, a pre svega su neophodni optimalni depoi energije koji omogućavaju adekvatnu izdržljivost. Da bi sve bilo na svom mestu, moramo se pridržavati određenih pravila, biti disciplinovaniji i organizovaniji, a u sledećim redovima pročitajte koje su to dobre i korisne stvari za podizanje energetskih nivoa.

Disanje je prvo i najvažnije, za život i za bolju kondiciju kada je jiu jitsu u pitanju. Pravilnim disanjem izbacujemo toksine iz organizma. Oksigenizacija tela kroz disanje je direktno povezana sa svakodnevnim zdravljem i energijom. Nedostatak kiseonika je značajan i po tome što može da izazove kancer. Dubokim disanjem aktiviramo limfni sistem, i čak do 15 puta više eliminišemo otrove iz tela nego normalnim ili ubrzanim disanjem. Potpisnik ovih redova je jedan od primera kome je redovno vežbanje dubokog disanja, ili yoga disanja, donelo mnogo veće količine energije. Veoma je lako, ne traje dugo, a benefiti su više nego korisni.

Hrana bogata vodom treba redovno da bude na vašem meniju. Bitno je znati da kvalitet našeg života zavisi od kvaliteta života naših ćelija. Sveže voće, zeleno povrće, klice i mahunarke su namirnice koje sadrže dosta vode i zaslužne su za očuvanje naših ćelija. Da bi se očuvalo i zdravlje i povećali energetski nivoi, naša ishrana treba da sadrži hranu koja se sastoji od 70% vode. Neravnoteža u organizmu dolazi sa smanjenjem vode u istom, a balans je najbitnija stvar, kako u našem organizmu tako i u prirodi koja nas okružuje.

Odabir i kombinovanje hrane je još jedna veoma bitna referenca na koju treba da obratimo pažnju. Postoji čuvena rečenica koja kaže : "Vodite računa o svom stomaku prvih 50 godina, i on će se brinuti za vas narednih 50 godina. " Kombinovanje hrane je zapravo usklađivanje hemijskih procesa u telu. Nepravilne kombinacije hrane dovode do raznih pogoršanja, a kasnije i do najtežih bolesti. Razmislite i oslušnite svoje telo kako reaguje ako jedete meso i krompir zajedno, ili ako kombinujete mleko, hleb i sir u istom obroku, burek i yogurt ? Šta bi ste rekli ako bi ste čuli da su ove kombinacije destruktivne za vaš organizam, zdravlje i energiju ? Trebalo bi da jedete samo jednu vrstu kondenzovane hrane po obroku. Šta je kondenzovana hrana ? Svaka hrana koja nije bogata vodom, na primer govedina, je takozvana kondenzovana hrana. Obratite pažnju da ne unosite proteine, ugljene hidrate i skrob u istom obroku i primetićete povećan nivo energije.

Ako ste spavali redovnih osam sati, a ipak se budite umorni i teško vam je da ustanete iz kreveta, da li znate o čemu se radi ? Dok spavamo, naše telo radi prekovremeno da bi svarilo nespojive kombinacije hrane koje smo stavili u stomak. Jedite veoma malo i lako pre spavanje, tek toliko da ne bi osećali glad. A, ako vam se baš puno jede, jedite dosta salate pre spavanja. Rezultati spavanja će se pokazati izjutra jer će vaše telo biti lakše i otvorenije za protok energije. Voće jedite ujutro na prazan stomak, i vaše telo će vam biti zahvalno na tome.

Da bi se povećali energetski nivoi, treba da smanjimo unos proteina. Da bi ste bili sigurni da će te imati dovoljno energije za naporne treninge, sve što vam treba je glukoza iz voća, povrća i klica. Vegeterijanska ishrana je veoma dobar i oproban recpet za energetski rast, što ne znači da treba da prestanete da jedete meso, već da određenim danima date šansu pomenutim namirnicama koje vam daju neophodnu energiju. Prevelik unos proteina opterećuje naš sistem azotom što izaziva umor. Višak proteina povezan je osteoporozom, degeneracijom i slabljenjem kostiju. Najjače kosti imaju oni koji ne konzumiraju meso. Mleko i meso samo zatvaraju naš organizam. To automatski dovodi do pada energije. Za snabdevanje kalcijumom dodajte zeleno povrće i orašaste plodove.

Kao što smo videli, povećanje energije nije previše teško, ali zahteva određeni nivo organizacije koji će zasigurno poboljšati naše zdravlje, a samim tim i povećati nivoe energije. Uživajte u procesu.

 

Foto:Wikimedia, Wikimedia,Af

Galerija: 
Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine