You are here

Važnost hidratacije i rehidratacije

Da li ste nekada razmišljali o dnevnom unosu vode, kakvu ulogu ona ima za naš organizam i na koji način utiče na sportske rezultate ?

Više od 70% ljudskog tela je voda i sigurno ste nekada čuli za pravilo od 2 litre vode na dan. Međutim ta potreba se razlikuje u zavisnosti od naših godina, telesne težine, godišnjeg doba, fizičke aktivnosti kao i vrste treninga. U svakom slučaju pravilna i redovna hidratacija je veoma bitna kako zbog vaših sportskih rezultata tako i zbog pravilnog funkcionisanje našeg organizma. Voda ima višestruku ulogu u našem organizmu počev od toga da kontroliše unos kalorija, potpomaže lakšem varenju, uklanja štetne otrove iz tela, čuva kožu i kosu, održava gustinu krvi, podmazuje zglobove, pomaže regeneraciji mišića pa sve do toga da održava zdravlje svake ćelije u organizmu.

Svakodnevnim aktivnostima gubimo vodu iz organizma i potrebno je nadoknaditi. Ako trenirate gubite je mnogo više i treba da unesete i preko 2 litre vode na dan.

Da li znate da ako vam nivo vode u organizmu padne za samo 2% javljaju se prvi znaci dehitratacije? Dehidratacija utiče na smanjenje vaših sportskih performansi, brzine, snage, izdržljivosti itd, i to je razlog zašto je bitna pravilna hidratacija. Pored vode dok trenirate telo putem znoja gubi i dosta minerala i elektolita koji utiču pre svega na pravilan rad mišića, njihov nedostatak možemo osetiti kao slabost, grčeve u mišićima, umor, zbunjenost, poremećaj nervnog sistema pa čak i nepravilan rad srca. Zato ponekad prilikom intenzivnih i dugotrajnih sportskih aktivnosti neophodno je povratiti i izgubljene elektrolite. Danas je veoma lako nadoknaditi izgubljene elektrolite putem suplementacije različitih vrsta izotoničnih napitaka koji se mogu naći u obliku gela, šumećih tableta, praha ili već gotovih proizvoda u flašicama i limenkama. Ovi proizvodi služe kako za povećanje performansi u toku treninga tako i za brži oporavak i rehidrataciju. Tako da, bilo da se bavite kondicionim sportom ili trenirate u teretani ova vrsta suplemenata je potrebna svima, bez obzira na sport kojim se bave. Pogotovo ako se bavite trčanjem triatlonom, fudbalom i sličnim sportovima. A u letnjem periodu preporučio bih i vežbačima u teretani. Ja volim da kombinujem izotonični napitak sa BCAA aminokiselinama u toku treninga kako bi trening održao na maksimalnom nivou,

Kada su u pitanju izotonični napitci moja preporka je Isostar, njihove proizvode možete naći u različitim oblicima ( u obliku gela, šumećih tableta, štanglice, napitka i praha ) i to u raznim ukusima što je ako mene pitate dodatni plus. Meni se lično dopada ukus proizvoda i uvek me dobro osveži u toku treninga. Ono što je karakteristično za Isostar jeste da kompanija ima potpisan antidoping ugovor što potvrđuje da su ovo proizvodi proverenog kvaliteta. Takođe veliki broj mojih klijenata bio je zadovoljan i sa Isotec-om koji je u obliku praha i nesto povoljnije cene međutim i on je vrhunskog kvaliteta tako da ni sa njim nema greške.

Ako imate nekih dodatnih pitanja oko suplementacije ili treninga slobodno nam pišite na forumu.Takođe smo tu ako su vam potrebni i saveti u vezi treninga i ishrane. Sa nama se možete posavetovi u vezi svega što vam je potrebno na putu do ostvarivanja vaših fitness ciljeva.

 

Dušan Miletić
Powerlifting i benchpress takmičar
Povezani i slični tekstovi