You are here

Šta su prirodni preparati i zašto da ih koristim?

image

Bavljenje sportom podrazumeva i povećnu potrošnju energije. Bez adekvatnog priliva energije, fizički napori izazivaju iscrpljivanje muskulature i psihičku agoniju. Da do ovoga ne bi došlo potrebno je uneti dovoljno odgovarajuće hrane. Međutim, velika količina hrane opterećuje stomak i za svoje varenje takođe iziskuje energiju. Zato manje energije stiže do mišića nego što uneta hrana sadrži, a ona postaje dostupna tek nakon par sati od konzumiranja. Sa druge strane, gotovo sva hrana sadrži i neželjene kalorije. One se teško vare i imaju tendenciju da se skladište u masnim naslagama, što se u većini slučajeva nepovoljno odražava na sportsku formu. Sve ovo utiče na smanjenje sportskih rezultata koji se postižu na treningu i takmičenju.

U cilju najviših sportskih dometa nekada je neophodno bilo jesti enormne količine hrane. Ovo je skupo, naporno, oduzima puno vremena i štetno je po zdravlje, ali u cilju povećanja snage, izdržljivosti i mišićne mase nije bilo alternative. To je osnovni razlog zašto se pristupilo razvijanju suplemenata sportskoj ishrani, koji je trebalo da obezbede potrebne hranljive materije u što čistijem obliku, lakom za pripremu i prijatnom za konzumiranje. Pored toga, hranljive materije je trebale da budu na raspolaganju organizmu već za kratko vreme nakon unošenje i uz mali utrošak energije.

Već sredinom prošlog veka, sportisti širom sveta uživaju beneficije korišćenja ovakvih dodataka i pomeraju granice sportskih dometa. Danas, sportistima na raspolaganju stoje prirodni preparati koji su produkt višedecenijskog iskustva u oblasti sportske suplementacije, čiji kvalitet daleko prevazilazi onaj sa početka proizvodnje. Šta više, pokazalo se da je upotreba prirodnih suplemenata poželjna i od strane rekreativaca, te ljudi kojima je savremeni način života promenio nutricione potrebe. Svet oko nas se ubrzano menja, te se naše potrebe značajno razlikuju od potreba naših predaka, neretko i roditelja. Višečasovno sedenje za kompjuterom i svakodnevne stresne situacije bitno se razlikuju od rada u fabrici, na polju ili građevini. Kvalitet vazduha koji udišemo, vode koje pijemo, pa i hrane koju jedemo doživeli su značajnu degradaciju poslednjih decenija. Preradom namirnica i njihovom kasnijom termičkom obradom, iz hrane se gube supstance bitne za normalno funkcionisanje organizma. Te supstance, prisutne u malim ali značajnim količinama, nazivaju se vitamini i igraju ključnu ulogu u regulaciji većine procesa u našem organizmu. Njihov nedostatak se posebno negativno odražava kod ekstremnih napora, kako fizičkih, tako i psihičkih. Zbog zemljišta osiromašenog dugogodišnjom eksploatacijom, današnja hrana pati i od nedostatka podjednako važnih minerala.

Prirodni preparati svima omogućavaju da unesu baš one materije za kojima postoji potreba u njihovom organizmu. Ovo je nov kvalitet u održavanju zdravlja i prevenciji bolesti.

Nažalost, nisu svi preparati istog kvaliteta, a kada nešto ulazi u Vaš organizam morate biti posebno obazrivi. Stoga preporučujemo upotrebu preparata vrhunskih proizvođača. Oni u svojim asortimanima imaju savremene i kvalitetne preparate, iza kojih stoje velika ulaganja u istraživanja, te napori u održavanju reputacije koja je izgrađivana godinama. Pored toga, veoma je bitno i da je njihova upotreba odobrena od domaćih nadležnih ustanova, da je u originalnom pakovanju i da rok upotrebe nije istekao.

1aProteini (belančevine) su materije koje se nalaze u osnovi ljudskih tkiva, pa i mišićnog. Kroz namirnice svakodnevno unosimo određenu količinu koja se pored niza drugih funkcija koristi i da nadomesti proteine koji se u našem telu permanentno razgrađuju, čak i dok spavamo. Ukoliko kroz ishranu ne unosimo dovoljno proteina, razgradnja mišićnih proteina nadjačava njihovu izgradnju, te muskulatura gubi na masi. Ako težimo održanju (ili čak razvoju) mišićne mase ovo svakako treba preduprediti. Zato valja stalno imati priliv proteina iz hrane, i na taj način omogućiti organizamu da direktno iz krvi uzima količine koje su mu potrebne, bez razlaganja već stvorenih mišića. Konkretno, ovo znači da je neophodno da proteini svakodnevno budu zastupljeni u ishrani, tokom celog dana.
U toku treninga (i ostalih stresnih situacija) procesi razgradnje se inteziviraju, a nastavljaju da se pojačano odvijaju i u periodu nakon fizičkih napora. Ovo je osnovni razlog zašto su potrebe sportista daleko veće od prosečno fizički (ne)aktivnih osoba. U cilju povećanja mišićne mase, neophodno je uneti još više kvalitetnih proteina u organizam da bi ugradnja bila veća od razgradnje mišićnih proteina. Ma koliko se trudili na treninzima, bez adekvatnog unosa kvalitetnih proteina nema povećanja obima mišićnih ćelija!