You are here

Mišićna masa uz istovremeno skidanje viška masti

image

 

Među onima koji vežbaju u teretani, uglavnom imate dva tipa ljudi – prvi žele da dobiju mišićnu masu, a drugi da smršaju. Imati jasan cilj je jako važno. Međutim, mnogi bi želeli oba u isto vreme. Da li je to izvodljivo? Profesionalni bodibilderi tvrde da jeste, ako je genetika na našoj strani, i ako je ishrana dovedena gotovo do savršenstva, uz pravilno isprogramiran trening. Naravno, podrazumeva se i dobra suplementacija.

Primetila sam da neki ljudi greše u odabiru suplementacije, sa namerom da dobiju mišićnu masu i skinu višak masti u isto vreme. Pa, hajde da razjasnimo.

Uzimanje gejnera

Kome je namenjen gejner? Gain-eri (naziv potiče od engl. gain weight - dobijanje na težini) služe samo kao dopuna ishrani, sadrže mnostvo kvalitetnih kalorija, a sastav se razlikuje prevashodno po količini proteina i ugljenih hidrata i njihovog porekla. Pored navedenog, gain-eri mogu da sadrže i anaboličke aminokiseline u dodatku - kao sto su bcaa, glutamin, neki od njih sadrže i kreatin, dobre masnoće, vitamine i minerale, enzime za bolju razgradnju. Gejneri su na prvi pogled povoljniji od proteina, jer dobijamo veću količinu za istu cenu. O čemu se tu zapravo radi? O količini šećera koju sadrže. Gejneri uglavnom sadrže veliku količinu prostih šećera (dektroze) a manji procenat proteina. Šta se dešava ukoliko preteramo sa šećerima? Višak šećera neminovno odlazi u mast i to treba imati na umu. Stoga, uzimanje gejnera bih preporučila samo onim osobama koje imaju problem sa telesnom težinom, koje nikako ne mogu da se ugoje, ma koliko se trudile da jedu. To je ektomorfni tip građe. U tom slučaju, ishrana treba da čini celinu sa uzimanjem gejnera, kalorijski unos mora da bude konstantno visok kako bi se ostvario kalorijski suficit i napredak u težini, a to se kosi sa ciljem skidanja viška masnih naslaga.

 

 

Stoga, ukoliko je Vaš primarni cilj definicija (ili skidanje viška masnih naslaga) – zaobiđite gejner, i uzmite samo čist protein, kao što je whey protein (protein surutke).

Sagorevači masti

gejnerrrrrrrrrr_1Sagorevači masti ili na engleskom fat burner-i su prirodni preparati namenjeni kao podrška Vašem telu da efikasnije troši mast kao izvor energije, da ubrzaju metabolizam, da podstaknu termogenezu i sagorevanje masnog tkiva, da Vam daju više volje i energije za trening, da smanje apetit, da podstaknu telo na povećanu prirodnu produkciju hormona koji su posebno odgovorni za količinu masnog tkiva i brzinu metabolizma, da smanje nivo lošeg holesterola u krvi, da izbace višak vode iz organizma, da održe konstantim nivo šećera u krvi, i još mnogo toga... naravno nisu svi sagorevači isti i ne deluju na sve funkcije odjednom i iz tog razloga nije svaki sagorevač pogodan za svaku osobu. Za to je potrebno uzeti u obzir pol, godine života, nivo utreniranosti, zdravstveno stanje i eventualne zdravstvene smetnje.

Ukoliko ste se odlučili da je Vaš primarni cilj sagorevanje masti – mišićna definicija, onda možete uzeti neki od sagorevača masti iz naše ponude. To treba da bude propraćeno adekvatnom ishranom, tj. zdravom dijetom, i pravilno isprogramiranim treningom.

gejnerrrrrrrrrr_2Ukoliko radite na mišićnoj masi i to je Vaš glavni cilj, hranite se kao da želite da dobijete masu, sagorevač nije najbolja opcija za Vas. Mnogi misle da će sam sagorevač da „odradi svoj posao“ i pored jače ishrane, ali u ovom slučaju jedino što ćete osetiti je njegov stimulativni efekat – koji uglavnom potiče od kofeina u njegovom sastavu. U ovom slučaju bolje se opredelite za neki NO reaktor. Njegovo prisustvo u krvi pojačava i poboljšava rad mišića. On pojačava protok krvi i dostavljanje hranljivih supstanci do ćelija angažovanih pri vežbanju, povećava snagu, vazodilataciju i ćelijsku pumpu, kao i regeneraciju mišićnih vlakana.Ono što će bodibilderi najviše primetiti jeste mnogo snažnija mišična kontrakcija i jača pumpa. Dugotrajnija intracelularna pumpa omogućava povećanje mišićne tvrdoće i prokrvljenost.

 

gejnerrrrrrrrrrOno što uvek možete da uzimate od suplemenata, bez obzira na cilj, je čist whey protein, aminokiseline poput BCAA, glutamina, zatim vitamini, minerali, omega 3 riblje ulje, antioksidanti. Ova kombinacija suplemenata omogućiće Vam bolji oporavak, kao i zaštitu od katabolizma (razgradnje mišića).

Zapamtite – za skidanje viška masti morate da držite ugljene hidrate i loše masti pod kontrolom, dok protein treba da bude na visokom nivou. Za mišićnu masu takođe protein držite na visokom nivou, i u skladu sa Vašim fizičkim aktivnostima dozirajte ugljene hidrate, prevashodno iz izvora složenih ugljenih hidrata (žitarice, integralna pasta, pirinač) + vlakna (povrće) i zdrave masti (koštunjavo voće).

 

Za sva pitanja, pronađite nas na našem forumu.

 

Monika_profile_pic_copy