You are here

I borcima su potrebne kvalitetne namirnice

Hrana je gorivo koje hrani naša tela i pomaže nam da funkcionišemo na optimalnim nivoima. S obzirom da nisu sve namirnice jednake i da se razlikuju po strukturi i kvalitetu, a da bi naš učinak bio maksimalan, moramo paziti šta ubacujemo u naše organizme. Svi najveći sportisti i borci znaju koliko je važno unositi ispravne namirnice. U prevodu, sve ono što odluče da jedu, ima direktan uticaj na njihov učinak na strunjačama, u ringu ili na nekom drugom sportskom objektu. Nije važno koliko naporno treniramo i kakva nam je genetika, takođe je od velikog značaja šta i na koji način unosimo u naša tela putem ishrane.

U sledećim redovima vam dajemo osam konkretnih namirnica za bolji napredak i značajnije performanse.

Voda – Iako ne spada u hranu, voda je odličan način da podignete vaše energetske nivoe i održite visok nivo treninga do kraja dana. Započnite dan sa vodom, a preko potrebna hidriranost će sprečiti da se osećate umorno i pružiće vam energiju potrebnu za treniranje.

Banane – Banane često viđamo u torbama boraca i sportista. Banane su veoma ukusne i vrlo lako vam nadoknađuju energiju. Bogate su kalijumom i ugljenim hidratima i predstavljaju jedan od najzdravijih i najlakših energetskih pojačivača.

Orašasti plodovi – Ako želite brz energetski podsticaj, orašasti plodovi su prava adresa za vas. S obzirom da su prepuni proteina i vlakana, orašasti plodovi su sjajan način da povećate energiju koja vam je potrebna za naporne jiu jitsu treninge. Takođe, odličan su izvor energije posle treninga. Zbog kalijuma, magnezijuma i natrijuma u ovim namirnicama, nadoknadiće vam se elektroliti izgubljeni tokom treninga.

Avokado – Za razliku od drugog voća, avokado ima veću koncentraciju vitamina B, beta karotena, magnezijuma i vitamina E i K. Ove hranljive materiju su odgovorne za veliku energiju i jake kosti. Istraživanja su pokazala da avokado ima više kalijuma od banane, što pomaže smanjenju krvnog pritiska.

Čia seme – Istraživanja su pokazala da su drevne civilizacije Asteka i Maja koristile čia seme kako bi poboljšale performanse i izdržljivost. Svaka kašika ovog semena sadrži proteine, omega 3 masne kiseline i oko 5 grama vlakana. To pomaže u održavanju stabilnosti šećera u krvi i održavanju mišića. Takođe, čia seme sadrži i kvercetin, antioksidant koji pomaže sportistima pri oporavku.

Zeleni čaj – Ako ne pijete kafu, zeleni čaj je odličan odabir. Zeleni čaj sadrži amino kiselinu teanin, za koju se zna da poboljšava pažnju i budnost. Odličan je u podizanju nivoa energije, a za razliku od kafe nema kiseo i gorak ukus. Pored toga, dobar je saveznik u redukciji masnih naslaga.

Ovsene pahuljice – Naučnici kažu da je ovsena kaša najbolja kada se jede ujutro. Tada će vam se energetski nivoi povećati i dobijate neophodnu energiju za ostatak dana. Ovas sadrži ugljene hidrate koji se čuvaju u telu kao glikogen, za koji se zna da obezbeđuje gorivo za mozak i mišiće.

Jaja – Jaja su odličan izvor energije jer su bogata gvožđem, cinkom i proteinima. Svako jaje sadrži 6 grama proteina, što pomaže u izgradnji mišića i snadbevanju energijom. Ako trenirate često, jaja su sjajan izbor zbog amino kiseline leucin, koja direktno pomaže rastu i oporavku mišića. Možete ih jesti na razne načine, na vama je da izaberete opciju koja vam najviše odgovara.

Prijatno!

 

Foto: Maxpixel, Pxhere, Pexels, Px here, Pixnio

 

Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine