You are here

Top namirnice za izdržljivost kod sportista

U borilačkim i drugim sportovima visokog inteziteta, izdržljivost predstavlja jednu od najbitnijoh stavki. Bez adekvatne kondicije koja podrazumeva izdržljivost organizma, nećemo biti u stanju da pružimo svoj maksimum. Sportisti pomenutog tipa moraju imati treninge izdržljivosti, pored svog osnovnog sporta. U nekim slučajevima, poput Brazilske jiu jitse, sam trening jeste trening izdržljivosti i dosta jiu jitsu praktikanata koriste samo treninge jiu jitse, ne forsirajući suplementarne treninge.

Da bi podstakli treninge ovakve vrste, i kasnije se oporavili, važno je da sportisti znaju koju hranu treba da konzumiraju. U nastavku teksta pročitajte kojih šest namirnica imaju veoma važnu ulogu u izgradnji izdržljivosti.

- Ovsena kaša ima visok sadržaj rastvorljivih vlakana i odličan je izvor kompleksnih ugljenih hidrata. Takođe, odličan je izvor proteina i ima nizak glikemijski indeks koji obezbeđuje produženo oslobađanje energije u krvotok. Ovsena kaša je odličan izvor vitamina B, a takođe sadrži visok nivo minerala i antioksidansa. Zaslužna je za održavanje niskog nivoa holesterola i poznata je kao jedna od najhranljivijih namirnica za sportiste.

- Trešnje su jedne od najzastupljenijih polodova bogatih antioksidantima i pružaju širok spektar zdravstvenih prednosti, kao i pogodnosti za sportiste. Istraživanja su pokazala da trkači koji su konzumirali sok od trešnje, dva puta dnevno u toku jedne nedelje, su imali izrazito manje mišićne bolove nakon dugih trka. Benefiti nakon intenzivnih treninga su gotovo zapanjujući zbog prirodnih anti-inflamatornih komponeneti ovog voća.

- Kelj je član porodice kupusa i sadrži visok nivo vitamina A, K, B6, kalcijuma i gvožđa. Ovo povrće je poznato po bogatom sadržaju antioksidanata koji pomažu u regulaciji upalnih procesa u telu. Kelj takođe sadrži karotenoide i flavonoide , dva moćna antioksidanta koji štite ćelije od slobodnih radikala koji izazivaku oksidativni stres, a takođe i visok sadržaj vlakana koji pomaže u smanjenju holesterola.

- Banane su odlična opcija za pre i posle treninga. Banane su pune kalijuma i vitamina B6 i pomažu u održavanju niskog nivoa šećera u krvi. Dobro regulišu varenje i ponovo skladište vaše telo izgubljenim elektrolitima nakon iscrpljujućih treninga. Vitamin B6 u bananama deluje kao antiinflamatorni agens koji pomaže kod oboljenja kardiovaskularnih bolesti. U čuvenoj jiu jitsu familiji Gracie,i njihovoj specifičnoj ishrani, banane zauzimaju posebno mesto kao super namirnica.

- Mleko je još jedna u nizu korisnih namirnica kada je izdržljivost sportista u pitanju. Danas imamo širok spektar različitih vrsta mleka, bademovo, pirinčano, konopljino..,ali je kravlje mleko, kada su sportisti u pitanju, još uvek na prvom mestu. Razlog za to je bogati sadržaj ugljenih hidrata i proteina, što ga automatski čini idealnim napitkom za oporavak mišića posle treninga izdržljivosti. Kada se ugljeni hidrati i proteini konzumiraju zajedno, mišićna tkiva se oporavljaju brže nego ako se uzimaju odvojeno.

- Orasi su biljni proteini bogati vlaknima, B vitaminima i antioksidantima, kao što je vitamin E. Oni sadrže najviše Omega 3 masnih kiselina nego bilo koji drugi orah, a antiinflamatorni nutrijenti su odlični za zdravlje kostiju. Takođe, orasi su pokazali da smanjuju loš holesterol i korisni su za zdravlje srca. Možete ih uvek imati u džepu i konzumirati ih kao užinu.

 

 

Foto: Pexels, Pexels, Wikipedia, Pxhere

 

Galerija: 
Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine