You are here

Zablude i mitovi medju vežbačima

Postoji bezbroj stvari koje treba i koje ne treba raditi kada je vežbanje u pitanju. Skoro je nemoguće shvatiti koji savet treba slediti, a šta hitno zaboraviti. Od nekoga čujete ovo, a od drugih upravo suprotno. Sada možete dobiti nekoliko saveta koji će vam pomoći da se krećete kroz lavirint obuke.

1. Najbolje doba dana za vežbanje je jutro

Nije istina. Najbolje vreme za vežbanje je kada ste spremni. Nije važno da li volite da idete u teretanu uveče ili više volite da vežbate ujutru. Doslednost je ono što je važno. Istraživanja su pokazala da nema razlike između jutarnjih i večernjih treninga.

2. Najbolje vežbe za mozak su slagalice i ukrštene reči

One su svakako dobri, ali nikako nisu jedini način da zadržite mozak na treningu. Fizičke vežbe blagotvorno deluju i na telo i na um. Vežbanje povećava cirkulaciju krvi više od sati rešavanja zagonetki. Pokazalo se da trening sa tegovima poboljšava raspoloženje, pamćenje i predstavlja dobar način za prevenciju demencije.

3. Možete preskočiti nedelje treninga, ali ćete i dalje biti u dobroj formi

Nažalost, to ne funkcioniše tako. Većina ljudi gubi tonus mišića nakon samo 1 nedelje pauze. Kada ste postigli željeni rezultat, ne smete prestati da vežbate.

4. Energetska pića obezbeđuju adekvatnu hidrataciju tokom treninga

Energetska pića se sastoje od šećera i vode. Stručnjaci kažu da tokom treninga treba piti samo čistu vodu, a da biste popunili rezerve energije, trebalo bi da jedete proteinsku hranu nakon treninga. Ja lično tokom svog treninga pored obične vode ubacim i bcaa+glutamin tokom treninga. Meni deluje.

5. Traka za trčanje je bolja od trčanja u parku

Trčanje na traci za trčanje i trčanje na svežem vazduhu nisu isto, čak i ako pređete istu razdaljinu. Trčanje protiv vetra je važno za mišićne grupe, tako da možete sagoreti do 10% više kalorija nego na traci za trčanje. A da ne pričamo o prednosti svežeg vazduha ili prizore koje možemo videti u prirodi u poređenju sa teretanom ili sobom....

6. Trčanje je loše za vaša kolena

Za ovo nema dokaza. Prema najnovijim istraživanjima, trčanje ne utiče loše ni na jedan deo stopala, već ga jača i čini otpornijim na povrede. Po mom iskustvu jedino onda može biti štetno ako imate višak kilograma ili ako stalno trčite na betonu. Onda zna da vas boli koleno.

7. Ovsenu kašu ne možete zameniti sa proteinskom čokoladicom

Proteinska čokoladica je jako dobra stvar, može biti užina, ali ne može zameniti ovsenu kašu ili druge žitarice.

8. Samo mlečni proizvodi sadrže kalcijum

Ovo je veoma zastarelo shvatanje. Postoji mnogo drugih namirnica koje su bogate kalcijumom. Brokoli, susam i spanać su odlične alternative mlečnim proizvodima.

9. Joga ublažava bolove u leđima

Joga vam neće izlečiti bol u leđima ako bol nije uzrokovan problemima sa mišićima. Istezanje i neke poze mogu biti od pomoći jer jačaju mišiće i možda upravljaju bolom. Ali ako je problem ozbiljniji od ovoga, kao što je hernija diska onda joga može biti potpuno štetna.

10. Čučanj na hack mašini ili leg presu je isto kao da si radio redovan čučanj

Nije istina, nije svejedno. Puno je lakše napakovati težine na ove dve mašine nego na čučanj. Mnogo puta sam viđao da neko radi leg pres ili hack squat mašinu sa 500kg a ne može redovan raw čučanj da uradi sa 250kg!!!Ne kažem da su to loše vežbe,naprotiv, ali nisu pravi pokazatelj snage pa ih ljudi često praktikuju kako ja to zovem za egolifting. Naprimer Roni Koleman je radio leg pres sa 2000 funti iliti skoro sa 1t na ponavljanje a čučanj je radio dvojku na 400kg!!!

11. Trening sa tegovima mlađima od 18 godina je štetno

Nije istina. Svaki vid treninga pa i trening sa tegovima je veoma efikasan ako se radi kako treba, bez preterivanja. Bilo koji sport ako se pretera je štetan kako za mlade tako i za stare,tako da mladi slobodno trenirajte, barem nećete imati iskrivljenu kičmu, kokošje grudi itd.

12. Kada budete ostarili vaši mišići će da vise

Sa ovim sam se stalno susretao na svojim počecima bavljenja sportom sa tegovima u smislu “jajoj kako ćeš izgledati kad omatoriš,sve će to da visi na tebi”. I evo ostario sam imam skoro 50 godina sa preko 30 godina treninga u teretani i nije mi se obesilo….

Naravno to su samo neki od mitova koje nisu istina. Ima ih još jako puno, ali ovi su nekako najviše puta ponavljani i zato sam pisao baš o njima. Nadam se da sam uspeo da vas ubedim da navedeni mitovi nisu istina.

 

Galerija: