You are here

Izdržljivost u borilačkim sportovima - Bitan faktor

Nesmunjivo je da je izdržljivost i kardio-vaskularni kapacitet od krucijalnog značaja za borilačke veštine. Bez dobre kondicije naša veština nema dobro uporište i praktično dolazimo na nivo početnika.

Povećanjem izdržljivosti, pojačavamo efikasnost srca i pluća što nam omogućava borbu na duži vremenski period. Trening u borilačkim veštinama obično obuhvata aerobni deo, gde sa kiseonikom koristimo masti kao izvor energije. I anaerobni deo, bez kiseonika, gde koristimo mišićni glikogen kao gorivo. Iz ovih razloga, svaki borac treba da uključi kardio treninge koji prevazilaze uobičajene rutine, kao što je, recimo, trčanje. U sledećim redovima pročitajte koje su to četiri vežbe koje vam mogu podići kardio intezitet i izdržljivost.

Vežbe za bolju izdržljivost

  • Trčanje uz brdo je izuzetno bitna vežba, kao što je i redovno trčanje ili sprintevi. Ova vrsta tračanja stvara snažne kontrakcije u mišićima nogu dok rade protiv sile gravitacije, a samim tim, grade vašu snagu i izdržljivost. Ovo je vežba koju praktikuju svi ozbiljni borci, poput svetski poznatih boksera.

  • Sprintevi u intervalima je sledeća odlična vežba za izgradnju snage i izdržljivosti. Zbog svoje sposobnosti da simuliraju intenzivne aktivnosti i intezitet u borbi, ove vežbe su veoma popularne u svetu borilačkih veština. Sprintevi vam pomažu da sagorite masnoće, povećate snagu mišića, proširite kapacitet pluća. Sve je to od velike važnosti u izgradnji ukupne izdržljivosti. Možete početi sa sprintevima u trajanju od deset sekundi, koje će te polako podizati na trideset sekundi. Najveći MMA i Jiu jitsu borci, poput George St Pierra, BJ Penna i Roger Gracie-ja, koriste sprinteve kao jednu od glavnih vežbi za snagu i kondiciju.

  • Preskakanje konopca je jednostavna ali veoma efikasna vežba. Za samo nekoliko minuta dnevno, ova vežba može učiniti mnogo za vaš kardio vaskularni kapacitet. Pored jačanja srca i pluća, preskakanje konopca takođe radi vaše ruke, noge i jezgro. Ova vežba je vrlo popularna kod udaračkih sportova jer takođe poboljšava koordinaciju ruku, očiju, brzinu i ritam.

  • Kružni trening je jedan od najboljih načina za poboljšanje izdržljivosti, pokretljivosti i funkcionalne snage. Veliki broj naučnih studija je pokazao da je to najefikasniji način da se poboljša kardio vaskularni kapacitet i izdržljivost mišića. Ovakav vid treninga se obično sastoji od 6 do 8 vežbi visokog inteziteta, koje obuhvataju kompletnu muskulaturu tela. Svaka vežba se radi u određenom broju ponavljanja, ili za određeno vreme pre prelaska na sledeću vežbu. Ovde su u pitanju varijacije koje možete sami da odredite i prilagodite svojoj trenutnoj formi.

 

Foto: Flickr, A.F., Flickr, Flickr

Galerija: 
Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine