You are here

Izgradnja refleksa u borilačkim sportovima

Refleksi su jedni od najbitnijih faktora u svetu borilačkih veština. Dobra i pravovremena reakcija predstavljaju srž i bazu refleksa. Da bi se uspešno bavili nekim od borilačkih sportova, pored redovnih treninga tehnike, snage i kondicije, moramo odvojiti vreme za trening naših refleksa. Da bi izoštrili svoju reakciju i u dovoljno brzo reagovali u odredjenoj situaciji, postoji posebne tehnike treninga koje treba praktikovati. Kao i kod svakog ozbiljnog treninga, treba biti redovan u istom, a rezultati će se pojaviti kao posledica naše istrajnosti.

Jedan od dobrih drilova je i sledeća vežba sa partnerom.. Potrebne su nam gume za zatezanje,ili tuber gume, pojas i fokuseri i bokserske rukavice. Cilj vežbe je, da na pojas zakačimo tuber gume (koje imaju cilj da nam prave otpor, prilikom kretanja unapred) i pokušamo što brže reagovati, izvesti udarac u fokuser. Zatim što brže se vratiti početni stav izbegavajući “kontru” koje zadaje partner uz pomoć rukavica. Suština je da vreme reakcije između udarca i reakcije povlačenja bude što kraće. Udarati brže i brzo se vraćati na početnu distancu. 

Vežba se radi u kratkim intervalima (15-30sec) sa dužim odmorima, i većim brojem serija. Na taj način sprečavamo da vežba preraste u čistu izdržljivost, već je “držimo” u zoni eksplozivne reakcije, što je i cilj. Napredak u vežbi može da se obezbedi povećanjem otpora gume, tako što kačimo ili više guma ili stavljamo one jače.

Ovo je jedan od efikasnih primera poboljšanja refleksa i brzine uopšte. Pravovremene reakcije odlučuju ishod borbe i u tom smislu treba i razmišljati. Dobri refleksi za bezbedniju borbu. Probajte ovu vežbu i upoznajte « eye of the tiger «  efekat.

Galerija: