You are here

Jasan cilj – preduslov dobrog treninga

image

Pre početka vežbanja ili uopšteno želje da se nešto u teretani postigne, važno je napraviti plan to jest jasan program šta i kako ćemo da radimo i ono najvažnije ka čemu težimo to jest šta nam je krajnji cilj. Svi oni koji krenu bez toga uglavnom već na samom početku osuđeni su na neuspeh. I ovde, kao i u većini stvari koje radimo, moramo krenuti iz neke realnosti pre svega prema sebi i postaviti neke jasne, ali realne ciljeve koje je moguće ostvariti u nekom realnom vremenu, bilo da se radi o postizanju mišićne mase, definicije, odlaska na takmičenje, neke letnje forme itd.

Ako je svako svestan te realnosti, od samog starta, uspeh je moguć i sigurno i ostvariv. Lično, fitnessmodel2na primer, uvek sebi odredim neke više ciljeve i uvek težim da pobedim samog sebe. Borba sa samim sobom je najteža, ali i najzanimljivija jer vi ste sebi najstrožiji sudija i najbolje znate vaše nedostatke i vrline. Na primer, možete sebi zadati cilj da leti izgledate definisanije, a to će naravno podrazumevati da morate napraviti detaljan plan i promenu ishrane koja će prvenstveno obuhvatati varijacije sa hidratima kao i povećanjem unosa proteina, kako kroz ishranu tako i suplementaciju, i jedino eksperimentisanjem na sebi videćete šta i kako vam prija. Za tako nešto potrebno je vreme, ali u ovom sportu nema žurbe već samo polako i strpljivo.

Ono što sam za ovaj dugi niz godina koliko se bavim bildingom shvatio je to da je ovo sport koji zaista traži od vas mnogo, ali mnogo i daje! Svaka kap znoja, uloženoga truda, dijeta, odricanja od svega se na kraju isplati i vi postajete nagrađeni. Lepo je kada vam priđu i kažu kako ste se super definisali, dobili neku kilu kvaliteta više itd. Pa ipak za one koji bi želeli nešto preko noći, bojim se da će se brzo razočarati ili možda krenuti nekom pogrešnom putanjom kojom nažalost mladi danas često krenu ne sluteći da je to jako loše i da time ne samo da mogu zdravlje uništiti već da je to veoma nesiguran put kojim bolje da se ne polazi. Moj vam je savet da krenete polako, ali sigurno. Prvo, obratite pažnju na ishranu jer suplementi neće ako nemate ono osnovno, a to su gradivne materije iz hrane tipa mesa, jaja...kvalitetnih hidrata kroz pirinač, krompir, integralne žitarice itd...Suplementi su naravno tu kao čvrsta podrška koja će veoma biti korisna ako je sve ostalo ok. I zato samo pmetno, polako i sigurno. Ako sve isplanirate kako treba doće i rezultati to vam garantujem.

fitness-modelSvi mi koji smo ikada imali problema sa nabijanjem mišićne ili telesne mase znamo koja je to muka. I pored pravilne i obilnije ishrane telesna težina jednostavno neće da ide u željenom pravcu i to može da bude veoma poražavajuće za svakog vežbača i da dovodi u pitanje gde se greši. Uglavnom svi odmah pomislimo na ishranu koja zaista i ovde igra ključnu ulogu i veoma je važna. Ali nekada je sve što se tiče ishrane sređeno, ali dešava se da jednostavno ne može da se postigne toliki unos hidrata i ostalih potrebnih namirnica kako bi podigli kvalitetnu telesnu težinu. Svedoci smo brzog života, svi negde žurimo: posao, škola, fakultet, raznorazni stresovi koji utiču na to da nikako ne možemo da napredujemo jer nam se čak i režim ishrane poremeti i od te silne jurnjave ne stignemo da jedemo kada treba i kako treba. Ali i za ovakav problem imamo rešenje, a to je Real Gains formula koja je zaista odlična i njen je sastav fantastičan, a evo zašto je ona tako dobra jer sadrži samo 5 grama šećera po dozi (samo 3 % kalorija su iz šećera) a pored toga on sadrži i proteinski matriks pored brzo delujućeg koncentrata i izolata Whey proteina koji obezbeđuje esencijalne mikrofrakcije, sadrži i micelarni kazein koji daje produženo dejstvo.Sve u svemu ovo je novina na tržištu i definitivno pun pogodak za sve one koji su dugo imali problema sa nabacivanjem telesne i mišićne mase. Ja bih preporučio da ga uzimate odmah posle treninga sa vodom, a dobra je stvar da se uzima i kao među obrok i to sa mlekom radi sporijeg otpuštanja i dužeg hranjenja mišića.

Ono što je jako bitno je da svako mora biti svestan da se ništa preko noći ne može postići, ali ukoliko ste zaista uporni i sve uradite kako treba ni rezultati neće izostati.

KOzma_profile_pic_copy

Branka Patić Macan
urednik