You are here

Pet vežbi koje će uznaprediti vaš jiu jitsu

Brazilski jiu jitsu je veoma zahtevan sport kada je fizička izdržljivost u pitanju.Fizička sprema mora da bude na visokom nivou da bi se uspešno takmičilo ili aktivno treniralo. Ako želimo da budemo dobri i uspešni u jiu jitsi, najbolji recept za to je da radimo jiu jitsu, odnosno, da nam to bude glavni i bazični način sticanja kondicije. Pored redovnih treninga i sparinga, koji predstavljaju stub, postoje i druge vežbe koje nam mogu pomoći da postanemo bolji. Među velikim brojem vežbi,izdvojiću vam pet, za koje smatram da su odličan suplement vašim treninzima, i sa sigurnošću će te osetiti razliku u vašoj kondiciji, snazi, pokretljivosti i izdržljivosti.

Sprintevi – Sprintevi su sjajan način zapostizanje eksplozivne snage. Pored snažnih i brzih nogu, osetićete aktivaciju i drugih mišićnih grupa, pogotovo srednjeg dela. Kardio vam će takođe biti drastično povećan. Napredna varijanta sprinteva je trčanje na određenom uzvišenju. Možete ih kombinovati u manjim i dužim etapama. Dva puta nedeljno je sasvim dovoljno.

Burpees – Ovo je možda i najkompletnija vežba od svih. Iz stojećeg stava idete u čučanj odakle prelazite u pozciju sprawl,vraćate se nazad u čučanj i skačete u vis. Aktivirate rad velikog broja mišića i time jačate svoj kardio vaskularni sistem. Vežba je odlična i za kukove, koji su primarni kada je jiu jitsu u pitanju. Možete je kombinovati sa sklekom i vremenom povećavati brzinu i broj ponavljanja. Vežba koja ne bi trebala da bude zapostavljena na treninzima.

Hindu sklekovi – Ovi sklekovi će vam pomoći da izgradite snažan gornji deo tela. Ovo je jedan od najčešće zastupljenih sklekova među rvačima u Indiji, odakle im je i poreklo. Takođe, aktiviraćete mišiće srednjeg dela i mišiće nogu. Sklek koji vam pokreće sve mišićne grupe. Naprednija varijanta je vraćanje u početni položaj unatrag. Odličan izbor za svakog ko voli sklekove i body weight vežbe.

Vratilo – Osnovne vežbe na vratilu su nezaobilazne kada je snaga u pitanju. Podizanje sa rukama se radi u raznim opcijama. Uski i široki hvatovi kao i različiti položaji ruku su samo neke od opcija koje su vam na raspolaganju. Takođe, možete se dizati i na eksplozivan način, poput ljudi iz crossfita, ako želite da povećate eksplozivnu snagu. Ipak, držite se osnovnih vežbi jer su najproverenije i uz pomoć istih dobijate snažniji stisak, što je od izuzetne važnosti za jiu jitsu.

Skakanje na kutiju – Ovo je odlična vežba za ekplozivnost. Ekplozivna snaga je od velikog značaja u jiu jitsu borbama. Pokretljivost i brzina nogu će doći do izražaja što će vam pomoći u rušenjima protivnika. Ako nemate kutiju ili nešto slično, možete skakati u vis sa povlačenjem kolena prema grudima. Probajte da ih praktikujte dva do tri puta nedeljno.

Sve pomenute vežbe se rade bez dodatnog opterećenja. Oporavak će biti brži i moći ćete da trenirate puno lakše. Možete ih kombinovati na jednom treningu ili ih podeliti,izbor je na vama. Uživajte u napretku.

Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine