You are here

Saveti za početnike u powerliftingu

image

Ako pogledamo brojnost takmičara i ljude koji se uključuju na Pansport forum možemo da konstatujemo da je interesovanje za ovaj sport u blagom porastu. Ne bih sad ušao u polemiku oko saveza - svako ima pravo da izabere gde i u kom savezu će se takmičiti. Više bih želeo da se posvetim tome šta sve čeka početnika koji je odlučio da se takmiči.

Kako da počnete?

Postoji puno limitirajućih faktora zbog kojih do sad niste smeli da se takmičite, među kojima i taj što smatrate da niste dovoljno jaki, da će vas ismejati itd. Moj je savet da ukoliko volite ovaj sport i imate ambicije da se takmičite onda uradite to zbog sebe i zbog svog ličnog zadovoljstva,a ne zbog drugih!Morate prevazići svoje strahove.

Sve powerlifting federacije vole novajlije i veoma su dragi i od pomoći i rado će vam izaći u susret. Stvarno vredi prevazići svoje strahove, bez obzira na to šta je to što vas sprečava i prijaviti se za takmičenje jer to je nenadmašiv osećaj! Definitivno ćete se osećati ponosnim na sebe i smatraćete da je sve to vredelo.

Kao prvo, pogledajte snimke sa takmičenja ili još bolje-ako ste u mogućnosti pogledajte takmičenje uživo. Tu ćete videti da se powerlifting sastoji iz tri discipline: čučanj, benč i mrtvo dizanje i to u ovakvom redosledu. U svakoj disciplini imate pravo na 3 pokušaja. U svakoj disciplini imate komande, kojih se treba pridržavati.

Da krenemo redom:

Za čučanj: glavni sudija (koji izdaje komande, isto je i u bench-u i mrtvom dizanju) i još bench_press_takmicenjedvojica sudija. Ako se tokom takmičenja pridržavate svih pravila onda sudije daju belo - što znači da je tvoj pokušaj uspešan. Ako nije, onda daju crveno. Može da se desi da dobijete dve bele i jednu crvenu i onda je pokušaj priznat. Pokušaj nije priznat ako dobijete 2 ili 3 crvene.

Reč glavnog sudije je glavna i nikada ni u kom slučaju nemojte se suprostaviti njegovoj odluci! Pitajte ga lepo ako vam nešto nije jasno i siguran sam da će vam biti objašnjeno sve što ne znate.

Kod čučnja glavni sudija će podići ruku u vazduh. Sačekaće da uzmeš teg sa stalka ili monolifta i čim vidi da si spreman daće ti komandu:“čučanj“. Nemoj odmah ići u čučanj kad izvadiš teg sa stalka jer ako nema sudijine komande i ti uradiš čučanj onda ti se tretira kao neuspeli pokušaj. Isto je i kod benča i mrtvog. Pobrini se da dubinu čučnja (treba da ti gornja tačka butine bude ispod nivoa kolena) uvežbaš na treningu, tako da ti to bude normalno na takmičenju. Kada uradiš čučanj sačekaj komandu „stalak“ i tek onda vraćaj teg na stalke. Slično je i kod benča. Kod benča je potrebno da kada izvadiš teg sa stalka i umiriš teg sačekaš komandu od glavnog sudije, koji će se u ovoj disciplini nalaziti iza tebe, dok je u čučnju i mrtvom ispred tebe, a ostale 2 sudije su sa strane u sve 3 discipline. Čim glavni sudija kaže „start“ ti spuštaš teg na grudi,umiriš teg na grudima i čim čuješ komandu „benč“ guraš teg gore, gde opet umiriš teg i na komandu „stalak“ vratiš teg u stalke. Naravno i u ovoj disciplini vežbaj da tegove smiriš na grudima, a ne da odbijaš jer time će ti biti lakše na takmičenju. Sve vreme ti mišići moraju biti zategnuti, u sve 3 discipline i tokom sva 3 odnosno devet pokušaja jer su time veće šanse da digneš veći teret i manja je šansa za povredu. Nemojte zaboraviti ni tzv. leg drive (pomoć nogu) u benču koja može da doprinese extra kilogramu koje ćete moći da podignete!

U vučenju će glavni sudija podignutom rukom i rečima “start“ označiti da možeš da počneš sa dizanjem. Podignite teg i na sudijin znak “dole“ spustite teg dole. Naravno nemojte teg baciti dole jer se dešavalo da su takmičaru zbog toga dali crveno jer je bacio teg iako mu je pokušaj bio ispravan. Fokusirajte se na dobru tehniku i na brzinu da što pre podignete teg.

dizanjeNa powerlifting ili benč takmičenju je preporučljivo krenuti u svoj prvi pokušaj sa tegom kojim možete uraditi trojku, u drugom pokušaju blizu svog ličnog rekorda i u trećem pokušaju se trudite da podignete više od svog dotadašnjeg ličnog rekorda. Zato je dobro krenuti sa lakšom kilažom jer uvek možeš povećati u drugom ili trećem pokušaju,a ako iz bilo kog razloga ne uspeš u prvom pokušaju možeš da popravljaš u drugom i trećem.

Ako se odlučite da se takmičite moj je savet da se na prvom takmičenju powerlifting ili benč skoncentrišite samo na sebe, nema potrebe da obarate bilo kakve rekorde, nego da se dobro osećate i da uživate u svemu tome i da pobedite samog sebe. Ne kažem da nije lepo ako još i pobediš ili oboriš neki rekord-tim bolje. U svakom slučaju biće to takmičenje koje nikad u životu nećeš zaboraviti a i koje će ti pomoći da brže prevaziđeš svoje strahove od takmičenja.

Sve dok uživate u onome što radite i sve dok napredujete iz takmičenja u takmičenje onda ste na dobrom putu.

Zato prevaziđite svoj strah i vidimo se na sledećem powerlifting ili benč press takmičenju!:)

Miki_profile_pic_nova