You are here

Snažne podlaktice za bolji BJJ

Brazilski jiu jitsu je sport u kojem se koristi kompletna muskulatura. Sve mišićne partije su uključene, i kao takav, ovaj sport je odličan način za razvijanje i osnaživanje tela. Međutim, zbog specifičnog načina borenja, jedan deo mišića se izdvaja i koristi se u većem procentu od ostalih mišićnih grupa. U pitanju su podlaktice.

Jiu jitsu borbe se rade u kimonu, kao i bez kimona, a zbog raznih hvatova i kontrole pozicija, snažan stisak je od krucijalnog značaja. Da bi imali snažan grip moramo imati jake i izdržljive podlaktice. Postoji veći broj različitih vežbi za izgradnju snage istih, a u ovom tekstu će mo pomenuti neke od delotvornijih za ovaj sport.

Vežbe za jače podlaktice i jači stisak

Generalno, svaka vežba koja podrazumeva stisak određenog predmeta ili sprave, radi na izgradnji snažnijeg stiska, odnosno jačim podlakticama.

- Prva vežba sa kojom možemo početi je vratilo. Podizanje na vratilu je poznata vežba i veoma je korisna za jačanje gornjeg dela tela. Prilikom podizanja šipku treba da stisnemo jače i polako krenemo sa vežbanjem. Načini hvatanja šipke su različiti,a svaki od njih ima svoje prednosti. Takođe, ako radimo po deset ponavljanja u seriji, posledenje ponavljanje može da bude zadržavanje u istoj poziciji deset sekundi, gde automatski radimo na izdržljivosti stiska. Naprednija varijanta je da probamo da visimo 60 sekundi sa obe ruke. Kada „probijete“ tih 60 sekundi sa dve ruke, prebacujete se na jednu ruku. Ako možete da držite šipku 60 sekundi sa jednom rukom tada ulazite u fazu snažnog stiska.

- Na isto vratilu možemo da prebacimo kimono ili peškir i hvatanjem za oba kraja, podižemo se dok nam laktovi ne dodju u zatvoreni položaj. Ovde takođe možemo da ponovimo opciju od 60 sekundi, sa obe i sa jednom rukom. Ovo je česta vežba kod BJJ boraca i može da se radi pre i posle treninga. Pomenuta izdržljivost stiska je vrlo bitna stavka, jer u borbama je svaki sekund stiska bitan, a treniranjem podlaktica posle treninga radimo na izdržljivosti. U ovom načinu vežbanja, možemo menjati i ukrštati ruke, kako bi simulirali određene završnice. Postoji veliki broj završnica koje podrazumevaju ukrštanje ruku i zavrtanje istih u zglobu, pa na taj način možemo trenirati naše podlaktice i omogućiti im uspešniji rad u borbi.

- Sa tegovima takođe radimo na izgradnji snažnih podlaktica. Jedna od vežbi je u sedećem stavu kada šipku uzmemo u ruke i položimo je na kolena. Pri tome, radimo samo sa šakama povlačeći šipku ka nama i spuštajući je u prvobitni položaj. Ovde se na isti način odredi broj ponavljanja, najčešće u opsegu od 10 – 15, gde nam je dozvoljeno, u zavisnosti od trenutne forme, da menjamo težinu šipke sa tegovima.

- Sa istom šipkom imamo i opciju obrnutog biceps hvata, podižući je ka ramenima. Na taj način direktno pogađamo donji deo podlaktica. Svaki rad sa tegovima, sa konkretnim stiskom šipke, radi na osnaživanju stiska i time dosta pomaže u izgradnji snage mišića ispod lakta. Ako uzmemo primer power liftera, videćemo da oni koriste trake za vezivanje ruku za šipku, prilikom dizanja velikih težina, ali u jiu jitsi toga nema pa se moramo osloniti na svoje šake i konkretne vežbe za jačanje podlaktica.

Ovo su neki od primera na koji način radimo na izgradnji snažnih podlaktica i jakog stiska,a ne smemo zaboraviti možda i najbitniji deo cele priče, a to je jiu jitsu trening. Jiu jitsu trening sa kimonom i sparinzi su sjajan način za jačanje naše muskulature,a pogotovo naših podlaktica. Svi koji su prvi put došli na jiu jitsu trening su primetili razliku u hvatu. Jiu jitsu je kompletna veština koja svakom pojedincu omogućava fizičko mentalni rast.

 

Foto: Pxhere, Flickr, Flickr

Galerija: 
Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine