You are here

Trening nogu - ključ rasta

Samo retki uživaju u treningu za noge. U tome se nisam razlikovao od većine – i mrzeo sam dan za čučnjeve. Ali vremenom sam shvatio do koje mere samo nekoliko serija čučnjeva može da oslobodi potencijal za rast – ne samo nogu, već i svih ostalih mišića.

Kad se radi o vežbanju nogu, u teretani je redovna pojava videti iste ljude na čučnjevima, leg presu, iskoracima, nožnim ekstenzijama (“šutiranju“) i pregibima – vrlo uzak krug ljudi, u odnosu na ukupan broj vežbača u teretani, redovno vežba noge. To svakako nije slučaj kod ostalih mišića: baš kao da je vežbanje nogu ekskluzivan klub, sa malobrojnim članstvom.

A opet, noge čine 50% tela. Ako ne vežbate noge posvećeno kao druge mišiće, zanemarujete polovinu tela jer:

  • ne volite da vežbate noge,

  • ne želite veće noge, ili

  • noge su vam dovoljno velike.

Ali pretpostavimo... da ipak vežbate noge. I to bez nekih ogromnih težina. Taman koliko je potrebno da stimulišete čitavo telo i podstaknete ga na novi rast. Mislite li da je to moguće? Da trening nogu može da utiče i na druge mišiće? Redovno sprovođenje treninga za noge je mnogo više od pukih nastojanja da se izgrade veće, zategnutije ili jače noge. Ali kako izvođenje čučnjeva može povećati težine u benč presu? Ako ste dugo zaglavljeni na istoj težini u pregibu za biceps, kako će vam trening nogu pomoći da prevaziđete plato?

Samo razmislite. Šta je primarni činilac svake jednačine za izgradnju mišića? Testosteron.

Recimo da uradite tešku seriju opružanja sajlom na triceps mašini. Kao odgovor na to, telo proizvodi više testosterona. Recimo da je to 10% više.

„Odlično!“, reći će neko. „Težak trening, odličan posao!“ Jeste li i vi među njima?

Ali, sad recimo da izvedete set teških čučnjeva sa 100% intenziteta – tako da je apsolutno nemoguće uložiti bilo kakav dodatni napor kako bi serija bila intenzivnija. Jeste li? E, ako je serija triceps opružanja (ili pregiba za biceps, ili letenja za ramena, ili bilo koje izolacione vežbe) podigla proizvodnju testosterona za 10%, ubitačno ozbiljnom serijom čučnjeva ste je podigli za 100%! Postoje istraživanja koja pokazuju da su ispitanici, koji su nekoliko meseci radili isključivo čučnjeve, ostvarili prirast u obimu svih ostalih mišića – koje uopšte nisu vežbali! Kako je to moguće? Jednostavno – odgovor je upravo u povećanom lučenju testosterona, po kom nijedna vežba (pa ni mrtvo dizanje) ne može da se približi čučnjevima.

Vežbanje nogu nije tek opcija. To je nešto što jednostavno morate da radite. Ne želite veće noge? Fino. Ne slažite prevelike težine, i ne preopterećujte noge. Ali vežbajte noge – i stimulišite metabolizam, stimulišite promene tela. Tako možda nećete stimulisati 100% testosterona, ali i 70% je bolje od 10%, zar ne? Ipak ne volite noge? Žao mi je, ali živite s tim.

Jer, činjenica je, uključivanjem nogu u trening, za šest nedelja ostvarićete veći rast nego što će većina, koja ne radi noge, postići za tri meseca.

Ne verujte mi na reč? Samo se osvrnite po teretani. Momak sa širokim ramenima i pilećim nogama – želite li tako da izgledate? Ko su najveći momci u teretani? Ko su devojke čijem izgledu težite? Uveravam vas da ti ljudi ozbiljno rade noge. Svako vrhunsko telo radi noge. A „raditi“ na kardio mašinama koje koriste noge nije ni približno isto.

Raditi noge je izuzetno važno. Molim vas da ne pravite izgovore. Ne morate da trenirate do otkaza tako da ne možete da hodate. Ne morate da radite čučnjeve sa 250 kilograma. Ali jednostavno morate vežbati 50% tela koje skoro 80% vežbača zanemaruje.

Zato, kad se sledeći put nađete u teretani, pogledajte unaokolo. Obratite pažnju na opremu za noge. Primetite iste ljude koji je koriste iz nedelje u nedelju.

Postanite jedna od njih – stisnite zube, i otkrijte tajnu rasta.

 

Foto:Pixabay, Pixabay

Galerija: 
Momir Iseni
Nutricionizam, fitnes, motivacija