You are here

Zašto baš foam roller?

Svaki sportista gleda da obezbedi sebi najosnovnije stvari za brži oporavak posle napornih treninga. Prvo što sam sredio je bila ishrana. Potom sam rešio suplemente da bih na kraju stigao do toga da mi treba maser barem nedeljnom jednom. Pošto u to vreme u Bačkoj Topoli nije bilo nikoga ko bi mogao da me izmasira zbog velike mišićne mase od 130kg morao sam putovati u Sombor. Posle saobraćajne nesreće zbog dugog ležanja u krevetu mi je isto trebao maser, onda je to rešio moj dobar drug Dragan Golubović. Ali kako je njegov klub prešao u veći rang takmičenja nije više imao toliko vremena samo za mene i on mi je preporučio foam roller, koji ne zamenjuje pravog masera, ali umnogome pomaže da samog sebe izmasiraš tamo gde treba, gde te boli.

Prednosti foam roller-a

Osećate li ponekad da su vam mišići zategnuti, teški i umorni , a da niste prethodno odradili neki naporan trening? Potrebna vam je masaža odmah! Rešenje vaših problema se krije u foam rolleru. Meni se zato svidelo u početku jer nisam zavisio ni od koga, nego kad me bolelo odmah sam mogao reagovati. Foam roller je mnogo više od komada pene i valjanja naprijed nazad. On omogućuje tretman koji, ako ga radite korektno, može smanjiti bol ili bol može nestati.

Njegov najvažniji učinak na mišiće je masaža i istezanje mišićne fascije i uklanjanje žarišnih tačaka, a time opuštanje hronične zategnutosti mišića. Valjanje po mišiću će omogućiti bolju cirkulaciju u mišiću i oksigenaciju krvi, što će doprineti bržem oporavku mišića nakon vežbe. Osim navedenog foam roller može biti velika pomoć u rešavanju celulita.

Foam rolling je postala jedna od najpopularnijih aktivnosti među sportistima i rekreativcima kao način da se bolje pripreme za predstojeću fizičku aktivnost, poboljšaju performanse i ubrzaju oporavak nakon povreda.

Foam rolling predstavlja vid masaže, gde se umesto ljudskog dodira koristi foam roller (čvrsta, okrugla cev ili valjak).

Putem foam roller-a, mišići i vezivna tkiva se kompresuju, a veruje se da ove kompresije dovode do poboljšanja cirkulacije, bržeg oporavka, poboljašanja sportskih performansi i otklanjanju bola.

Najveća beneficija foam rollera je opuštanje zategnute i bolne muskulature i rešavanje boli i napetosti u mišićima. Važno je opustiti žarišne tačke, ne samo jer one skraćuju mišić i uzrokuju bol, nego tokom vremena vode prema slabosti mišića.

Trigger tačke takođe mogu izazvati i referentnu bol, tako da vas ne mora boleti žarište. Naprimer ako vam je zategnut duboki mišić zadnjice (piriformis) ne osjećate bol u zadnjici nego u nozi ili čak u stopalu. Istezanje je dobra prevencija od ozleda, boli i zategnutih mišića, ali ne daje potpuni rezultat u rešavanju žarišnih tačaka.

U slučaju da postoji na mišiću žarišna tačka i pokušava se rešiti istezanjem ono neće obuhvatiti i istegnuti žarišno mesto nego zdravu muskulaturu. Pa takvo istezanje može uzrokovati više štete na zdravom tkivu nego dati neki rezultat.

Za opuštanje trigger tačke potrebno je pritisnuti na mesto boli i držati 30 – ak sekundi, te mrdati prst u svim smerovima oko tačke. Ako ste osetili bol, trnjenje ili nešto slično na nekom drugom delu tela dobra vest je da ste pronašli izvor problema. Zbog građe foam rollera možete lakše naći mesto boli i izvesti navedeni postupak.

Ja ga evo koristim već više od 6 godina i jako sam zadovoljan,jer mi pomaže u opuštanju zategnutih mišića,pogotovo između lopatica i kod vrata I, što je meni trenutno najveća boljka, i kod leve lopatice koja je i bila operisana. I još je zato dobro jer sam sebi određujem koliko ću se nasloniti na foam roller. Jer čim nađeš tu trigger tačku gde te boli i ako odmah legneš sa svom težinom to zna jako da boli i zato možeš sam svoje telo da privikavaš na to.

Postoje i više vrsta foam rollera .Postoji onaj klasični i tzv “bodljikavi”. Osim butina ja kod ostalih mišića radim sa bodljikavim. Radim 3 serije po 30-ak ponavljanja kod svake vežbe. Ja ga uglavnom radim posle napornog treninga ili na dan odmora.

Miki Mihajlović
Strongman
Povezani i slični tekstovi